kampfisk hane + yngel =?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _stiffe_
    • March 2006
    • 520

    kampfisk hane + yngel =?

    hej jag undrar om man kan ha en kampfisk med yngel på ca 2-3 cm
    A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
    Skåne biotiop, + sebrafisk..
  • Mrhappy
    • February 2006
    • 88

    #2
    Om ynglet är en kampfiskhane så går det inte. Om ynglet är en kampfiskhona så jagar nog hanen det hela tiden. Man ska ha minst 2 honer tillsammans med hanen gärna fler om de ska leva tillsammans. Om det är inte så många honor måste man ha ett gömställe till honorna och inte för litet akvarium. Om det är en annan art har jag ingen aning om det går.
    Senast redigerad av Mrhappy; 26 April 2006, 15:54.

    Kommentar

    • Thomas&Anna
      • January 2006
      • 1030

      #3
      Vad är det för yngel?
      Thomas & Anna

      www.annaothomas.com

      Kommentar

      • _stiffe_
        • March 2006
        • 520

        #4
        det är guppy yngel som börjar få lite fenor
        A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
        Skåne biotiop, + sebrafisk..

        Kommentar

        • CalleAkvarist
          • November 2005
          • 1059

          #5
          Kamphanar kan gilla att bita guppys, så jag tycker inte du borde ha dem tillsammans..

          Kommentar

          • red cap 74
            • January 2006
            • 30

            #6
            hej

            Ursprungligen postat av _stiffe_
            det är guppy yngel som börjar få lite fenor
            jag har en kamphane som har fem neontetrer i sitt kar .i mitt andra kar fick mina guppys yngel så dom fick bo i ett yngelkar tills dom var ca2 cm sen tänkte jag jag provar att släppa dom hoss kampisen och jag släppte ut dom kampisen var där direkt men inget hände och alla lever än och kampisen är jätte snäll mot dom.du kan ju testa under bevakning och om något skulle hända så kan du ju alltid ta upp kampisen först då han är lättare att fånga och sedan ta ynglen och släppa tillbaka,berätta gärna hur du gjort och lycka till

            Kommentar

            • _stiffe_
              • March 2006
              • 520

              #7
              kanske får vänta med kampfisk till jag får fler kar
              A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
              Skåne biotiop, + sebrafisk..

              Kommentar

              • red cap 74
                • January 2006
                • 30

                #8
                hej igen

                Ursprungligen postat av _stiffe_
                kanske får vänta med kampfisk till jag får fler kar
                har du ingen kamphane än så har jag fattat det nu? jag ville också hemskt gärna men med mina fiskar som ja hade skulle det inte gå sa alla som jag frågade så jag köpte ett litet kar med en kamphane.han var där i men lite dålig i maten,så han fick två platy och en mal så han blev genast mkt gladare och åt mkt bra,sen fick mina guppys yngel så jag möblerade om mina fiskar så men neonisar och 2 guldfiskar fick han men har var snäll ,sen gav jag bort mina 2 guldfiskar för dom blev så stora så fick ynglena flytta till honom och han blåste upp sig lite men inget mera så jag trodde det var kört men han visa nog bara vem som bestämde,jag har fått för mig att dom har lite dåligt rykte men allt jag har testat har funkat och min mår bäst med kompisar i karet så prova det gjorde jag fasst alla sa tvrtom och min mår jätte bra han är min guldklimp.lycka till igen

                Kommentar

                Arbetssätt...