Kampfiskhonor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mrhappy
    • February 2006
    • 88

    Kampfiskhonor

    Jag har 2 kampfiskhonor en blå och en röd som lever tillsammans. Den blåa jagar den röda när den är pigg. Men den jagar ändå lite när den inte är så pigg. Jag har gömställen till den röda men problemet är att den blåa kampfisken letar upp den röda kampfisken. Nu är det inte alls så mycket jagning men den blåa kampfisken kan börja igen. Vad ska jag göra?
    Senast redigerad av Mrhappy; 20 April 2006, 15:19.
  • gickan_87
    • November 2003
    • 1873

    #2
    Är du säker på att det är 2 honor du har så att det inte är 2 hanar eller 1 hane och 1 hona? Hanar kan förekomme med sent utvecklade fenor.

    Kommentar

    • Mrhappy
      • February 2006
      • 88

      #3
      Jag vet inte riktigt men jag tror inte att det är 2 hanar för då skulle ju båda slåss. Det är ju bara den blåa som jagar den röda och den flyr iväg.
      Senast redigerad av Mrhappy; 19 April 2006, 15:25.

      Kommentar

      • gickan_87
        • November 2003
        • 1873

        #4
        Jag är inte så haj på kampfiskar, men jag har för mig att även honor kan jaga varandra. Det bästa ärnog om du inväntar fler svar

        Kommentar

        • peo
          • October 2002
          • 119

          #5
          Hur stort är akvariet? Finns det gömställen för den jagade? Honor kan vara ganska tuffa, även mot varandra.

          Kommentar

          • Mrhappy
            • February 2006
            • 88

            #6
            Akvariet är på 54 l. Det finns gömställen till den röda kampfisken fast det är ju det att en fisk vill ju helst inte vara på ett gömställe hur länge som helst.

            Kommentar

            • _stiffe_
              • March 2006
              • 520

              #7
              baralånar tråden lite hoppas det går bra

              kan man ha kampfiskhonor i sälskaps akvarium??
              A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
              Skåne biotiop, + sebrafisk..

              Kommentar

              • Mrhappy
                • February 2006
                • 88

                #8
                Ja det är bara om man har en hane som kan bli nafsad i fenorna om man har fennafsande fiskar.
                Senast redigerad av Mrhappy; 21 April 2006, 18:59.

                Kommentar

                • macke_fisk
                  • December 2005
                  • 4442

                  #9
                  Ursprungligen postat av _stiffe_
                  baralånar tråden lite hoppas det går bra

                  kan man ha kampfiskhonor i sälskaps akvarium??
                  hej
                  jag har har haft kamfiskhonor med en hane innan i ett sällskapsakvarium och det gick väligt bra inga jagande fiskar eller nåt annat...det gick väldigt bra för mig att ha kampfiskhonor i ett sällskapsakvarium...

                  mvh macke_fisk
                  MVH macke_fisk

                  Kommentar

                  • _stiffe_
                    • March 2006
                    • 520

                    #10
                    vad hade du för fiskar med dom då du ser min signatur vilka fiskar jag har
                    tror du det kan gå?
                    A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
                    Skåne biotiop, + sebrafisk..

                    Kommentar

                    • macke_fisk
                      • December 2005
                      • 4442

                      #11
                      Ursprungligen postat av _stiffe_
                      vad hade du för fiskar med dom då du ser min signatur vilka fiskar jag har
                      tror du det kan gå?
                      jag hade platy och ancistrusar med mina kampfiskhonor och hane...jag är lite osäker med dina guppys...min kompis hade en kampfisk med guppys och den hanen dödade hans guppys...men du kan ha tur....du kanske får en snäll kampfisk som inte inte alls är dum mot dem ....men när jag hade min kampfisk så var den så snäll så jag hade tur med den...jag tror det går att ha kampfiskar i ditt akvarium..men tänk på det med guppys..vill bara önska dig lycka till med ditt val

                      MVH Macke_fisk
                      MVH macke_fisk

                      Kommentar

                      • _stiffe_
                        • March 2006
                        • 520

                        #12
                        vill inte chansa så jag köper en flaj
                        A.agassazii, "L187", klippräka, Neocaridina denticulata sinensis, Neocaridina cf. zhangjiajiensis, Labidochromis caeruleus, Kakusa yngel
                        Skåne biotiop, + sebrafisk..

                        Kommentar

                        • Mrhappy
                          • February 2006
                          • 88

                          #13
                          Nu jagar inte den blåa den röda kampfisken. Troligtvis är det att svärds- plantan har fått två nya blad och täcker ett gömställe till den röda kampfisken.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...