Minsta kar för kampfiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Richardsson
    • March 2006
    • 2

    Minsta kar för kampfiskar?

    Nu har vi kommit till punkten hemma som jag fruktat. Min sambo har tröttnat på min kar medneontetror och vill ha fler fiskar. Jag vill inte stoppa i några andra fiskar i karet med tetrorna utan vill kunna ställa något på skrivbordet i sovrummet eller så. Sambon gillar kampfiskar väldigt mycket och nu undrar jag om man kan ha en hane och 2-3 honor i ett 45liters kar med lite flytväxter o grejer så de kan få bygga o leka bäst de vill.

    Funkar detta eller blir det för trångt?
  • peo
    • October 2002
    • 119

    #2
    Det kan gå, om det finns många gömställen. Hanen kan jaga honorna mycket intensivt, men det kan också bli tvärtom: honorna kan gadda ihop sig mot hanen, och ge honom rejält med stryk! Jag tror att ni behöver ha beredskap för att flytta fiskar någon annanstans om det behövs.

    Kommentar

    • Richardsson
      • March 2006
      • 2

      #3
      Vad rekommenderas för storlek då för att det skall bli lungt o skönt? Hanen kan förvisso alltid panikflyttas till karet med neontetror, men helst vill jag undvika det

      Kommentar

      • batski
        • October 2004
        • 8891

        #4
        Ursprungligen postat av Richardsson
        Vad rekommenderas för storlek då för att det skall bli lungt o skönt?
        Jag skulle gissa på nånting runt 80 liter. I ett 45 liters kar kan du nog bara ha en hane. Men du skulle kunna ha en hane plus 8-10 dvärgrasboror: http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1054
        "The animals of the world exist for their own reasons.
        They were not made for humans
        any more than black people were made for whites
        or women for men." - Alice Walker

        Kommentar

        Arbetssätt...