Kampfisk honor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tikkatikkatini
    • February 2006
    • 181

    Kampfisk honor

    Hejsan!

    jag har för mig att nån har sagt till mig att kampfiskhanen går på slöjjisarna för att den kan tro att de kråmar sig å så eftersom de har låna fenor.. men asså, nu te saken.. nån har sagt att honorna inte går på slöjjisarna eftersom de inte bryr sig om de har långa fenor. men hur är det där?
    för jag funderar påatt skaffa några honor till mitt 100 liters och ha hanen i ett annat..
  • Tikkatikkatini
    • February 2006
    • 181

    #2
    Är det ingen som vet?? synd.. :'(

    Kommentar

    • GuramiGreta
      • January 2006
      • 30

      #3
      Nämen det e la så att hanarna går på andra arter med långa fenor för att de tror det är en annan hane som inkräktar på deras revir! Och honorna tycker väl inte illa om hanarna, snarare tvärtom så de borde la inte bitas, eller? Rätta mig om jag har fel!

      Zoonen:
      Där har ni mer info!

      Kommentar

      • Tikkatikkatini
        • February 2006
        • 181

        #4
        tackar för svaret! va bra.. då kan jag kanske skaffa två fina honor å ha hanen i ett annat.. litet mindre.. så kan ja släppa i honorna där i när han byggt ett fint skumbo..
        jag tror du har rätt.. hade för mi att ja hört det nånstans å nu bekräftar du ju det typp

        Kommentar

        • Draupner
          • February 2006
          • 111

          #5
          Ursprungligen postat av GuramiGreta
          Nämen det e la så att hanarna går på andra arter med långa fenor för att de tror det är en annan hane som inkräktar på deras revir!
          Då skulle det inte gå bra att kombinera Kampfisk med gurami då? Synd, för jag hade just kommit fram till att det är en kombination jag kan tänka mig i mitt framtida kar. Kampfisk och Dvärggurami + lite annat...

          Om jag nån gång får lust att motionera, så lägger
          jag mig bara på soffan och då brukar det gå över.
          ~ George S.Kaufman ~

          Kommentar

          • Tikkatikkatini
            • February 2006
            • 181

            #6
            Finns det olika färger på kamp honor i akvarie butikerna med? Eller är det den blå färgen som är dominerande som på akvarie affären här i karlskoga?

            Kommentar

            • Crash
              • December 2005
              • 15

              #7
              Ursprungligen postat av Draupner
              Då skulle det inte gå bra att kombinera Kampfisk med gurami då? Synd, för jag hade just kommit fram till att det är en kombination jag kan tänka mig i mitt framtida kar. Kampfisk och Dvärggurami + lite annat...

              Jag har kört den blandningen o det funkar fint hos mig iaf.

              Kommentar

              • Draupner
                • February 2006
                • 111

                #8
                Det låter bra det. Hade tänkt införskaffa ett 110-liters och så småningom ha ca 8 dvärgguramis och några kampfiskar (dock bara en hane). Troligtvis blir det ett gäng körsbärsräkor också efter ett tag om de funkar ihop med fiskarna utan att bli betraktade som mat.

                Om jag nån gång får lust att motionera, så lägger
                jag mig bara på soffan och då brukar det gå över.
                ~ George S.Kaufman ~

                Kommentar

                • Tikkatikkatini
                  • February 2006
                  • 181

                  #9
                  Men jaa.. Ställer återigen min fråga: Är det den blå färgen på kampiskhonor dominerande eller finns det andra färger att få tag på hos akvarie handlare?

                  Kommentar

                  • GuramiGreta
                    • January 2006
                    • 30

                    #10
                    Ursprungligen postat av Tikkatikkatini
                    Men jaa.. Ställer återigen min fråga: Är det den blå färgen på kampiskhonor dominerande eller finns det andra färger att få tag på hos akvarie handlare?
                    Jag tror det finns andra färger med, sökte på bilder på google!

                    Här e länken till min sökning: http://images.google.se/images?svnum...lendens+female Hoppas den funkar!

                    Men det kanske e svårt o få tag på olika färger på dom?

                    Zoonen:
                    Där har ni mer info!

                    Kommentar

                    • Jenny_E
                      • July 2004
                      • 661

                      #11
                      Har sett flera olika färger. Inte alla som finns på bilderna kanske, men med blå fenor, röda fenor, helt grå och även ljusa.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...