kampfiskhane som ändrar färg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alicia
    • February 2006
    • 60

    kampfiskhane som ändrar färg?

    Min kompis bad mig ställa en fråga till er här angående hennes kampfiskhane. Den inköptes i torsdags, och var då helt blå. I lördags inköptes två honor till honom och nu har hanen börjat skimra i rött. Är detta något tecken på sjukdom?

    (Min kompis har blivit tvungen att lämna in sin dator för reparation, därför skriver jag åt henne).
    110 liters Juwel, svenskodlade guppies
    5 kg kattflicka
  • Drakulla
    • July 2004
    • 403

    #2
    Ursprungligen postat av Alicia
    Min kompis bad mig ställa en fråga till er här angående hennes kampfiskhane. Den inköptes i torsdags, och var då helt blå. I lördags inköptes två honor till honom och nu har hanen börjat skimra i rött. Är detta något tecken på sjukdom?

    (Min kompis har blivit tvungen att lämna in sin dator för reparation, därför skriver jag åt henne).
    De brukar bli mer färgglada efter ett tag om de mår bra. Då kommer färgen fram bättre. Ser han 2 tjejer blir han säkert väldigt glad. Men ska de gå tillsammans jämt så krävs ett relativt stort kar, annars blir honorna stressade av hanen. Vid parning ska endast en hona användas!
    mvh Drakulla

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=322876

    Kommentar

    • Alicia
      • February 2006
      • 60

      #3
      Tack för svar, det kommer hon att bli glad för. Jag ska vidarebefodra dina råd angående karets storlek också! Hon är seriös och vill lära sig. Just nu nonchar honorna hanen....
      110 liters Juwel, svenskodlade guppies
      5 kg kattflicka

      Kommentar

      Arbetssätt...