honungsgurami ihop med marmorgurami?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    #16
    Ursprungligen postat av heimdall
    ofan blir kyss 35 cm...den ser ut som ett simmande skelett..sketaful e den iallafall hehe.
    Jag såg ett par kyssgurami på akvarieutställningen på Naturhistoriska museet i Göteborg, som var (om jag inte minns fel) 30 år gamla och simmade alltid ihop. De var jättesöta tyckte jag. Fulsnygga lixom

    Ursprungsfärgen i naturen är faktiskt grönaktig, istället för skelettvitt Du kan alltid annonsera efter ett nytt hem åt den. Det finns säkert någon med ett stost akvarium som kan tänka sig ta emot en kyssgurami. Vet du om det är en hona eller en hane?
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker

    Kommentar

    • Inka
      • July 2005
      • 1233

      #17
      Tänkte testa band-eller läppgurami tillsammans mina andra fyra. Sen är det alldeles tillräckligt i det akvariet. Finns det förresten kyssgurami med den naturliga färgen att få tag i. Hade inte tänkt köpa några men det skulle vara intressant att veta.
      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

      www.kvitter.n.nu

      Kommentar

      • heimdall
        • February 2006
        • 83

        #18
        jo jag läste det att dom är grönaktiga igentligen...30 år de e en jälla massa..men då e det nog bara om det är par.
        vet ej om det är en hona eller hane..har inte kollat så mycket på den..får först kolla fakta om hur man ser skillnaden.

        jo 700 liters e nog bra för den...dock e den liten just nu...i senare skede kan den åka ner i 540 liters karet...vem vet när den e större har man säkert införskaffat ännu större.

        läste detta nyss på en annan sida hehe..:

        From: Wilfred
        Date:02/17/2002
        This fish has got to be the worst fish I have ever had the pleasure of maintaining. I have a 900 gallon tank and kept 12 of these, but one ate them all, little bast***!!!!!!!!!!!!
        1125L påfåglar
        540L hajmal,praktbotia
        240L slöjstjärt, gurami, kardinal
        30L yngelakv.

        Kommentar

        Arbetssätt...