Foder till kräsen kampfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guppys_92
    • November 2005
    • 71

    Foder till kräsen kampfisk?

    Vad ska jag ge för foder till min kampfisk?
    Har provat med vanligt flinffoder, mygglarver och cyklops. Inget av det är av hans smak
    Vet ni något som kampfiskar brukar gilla?
    /Cecilia

    *Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha*
    Don´t worry, be happy!
  • Guppys_92
    • November 2005
    • 71

    #2
    Ingen som vill svara?
    /Cecilia

    *Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha*
    Don´t worry, be happy!

    Kommentar

    • andreassofus
      • November 2005
      • 5643

      #3
      vad är de för mygglarver du har testat?
      Mvh Andreas
      min zoon
      msn adress

      Kommentar

      • Drakulla
        • July 2004
        • 403

        #4
        Frysta röda mygglarver, speciellt Åleds, älskar mina. Frusen räkmix går också ned. Ibland får de lite flingor. Vet också att det finns Bettapellets, men har aldrig köpt det själv. Levandefoder som grindalsmask, vinglösa fruktflugor m.m. gillar de också. På sommaren kan man fixa svarta mygglarver själv, genom att ställa en hink med vatten och lite gräs/hö i, där myggorna sen lägger larver.
        mvh Drakulla

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=322876

        Kommentar

        • Guppys_92
          • November 2005
          • 71

          #5
          Ursprungligen postat av andreassofus
          vad är de för mygglarver du har testat?
          De vita.
          /Cecilia

          *Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha*
          Don´t worry, be happy!

          Kommentar

          • Guppys_92
            • November 2005
            • 71

            #6
            Ursprungligen postat av Drakulla
            Frysta röda mygglarver, speciellt Åleds, älskar mina. Frusen räkmix går också ned. Ibland får de lite flingor. Vet också att det finns Bettapellets, men har aldrig köpt det själv. Levandefoder som grindalsmask, vinglösa fruktflugor m.m. gillar de också. På sommaren kan man fixa svarta mygglarver själv, genom att ställa en hink med vatten och lite gräs/hö i, där myggorna sen lägger larver.
            Okej.. Kanske får köpa lite röda mygglarver då.. Men är det inte dom som är så farliga att ta i?
            /Cecilia

            *Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha*
            Don´t worry, be happy!

            Kommentar

            • Millie
              • August 2003
              • 293

              #7
              Fryst artemia är min kampfisks favoritmat. Det skulle jag rekommendera!

              Och var försiktig med röda mygglarver, de kan vara otroligt allergiframkallande (vilket jag vet av egen erfarenhet -- min sambo upptäckte att han var superallergisk mot röda mygg...)

              Kommentar

              • Guppys_92
                • November 2005
                • 71

                #8
                Ursprungligen postat av Millie
                Fryst artemia är min kampfisks favoritmat. Det skulle jag rekommendera!

                Och var försiktig med röda mygglarver, de kan vara otroligt allergiframkallande (vilket jag vet av egen erfarenhet -- min sambo upptäckte att han var superallergisk mot röda mygg...)
                Okej!
                Mm, det var det jag menade med dom röda mygglarverna..
                /Cecilia

                *Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha*
                Don´t worry, be happy!

                Kommentar

                • andreassofus
                  • November 2005
                  • 5643

                  #9
                  Ursprungligen postat av Millie
                  Fryst artemia är min kampfisks favoritmat. Det skulle jag rekommendera!

                  Och var försiktig med röda mygglarver, de kan vara otroligt allergiframkallande (vilket jag vet av egen erfarenhet -- min sambo upptäckte att han var superallergisk mot röda mygg...)

                  vad händer när man blir allergisk?? ja köper inte röda mygg längre pga att ja e rädd för o bli allergisk.
                  Mvh Andreas
                  min zoon
                  msn adress

                  Kommentar

                  • Drakulla
                    • July 2004
                    • 403

                    #10
                    För det första behöver man inte ta i mygglarverna. Jag använder en kniv och skär i bitar. Sen tvättar jag händerna noga efteråt. Ger mygglarverna i små frysta klumpar till mina kampfiskar. De älskar det och får det 2-3 ggr/veckan. Det har blivit mycket snack om allergier hit o dit. Jag är då inte allergisk iaf. Vad ska man tro på och inte...?
                    mvh Drakulla

                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=322876

                    Kommentar

                    • Nils Holmström
                      • November 2004
                      • 2195

                      #11
                      Ursprungligen postat av Drakulla
                      För det första behöver man inte ta i mygglarverna. Jag använder en kniv och skär i bitar. Sen tvättar jag händerna noga efteråt. Ger mygglarverna i små frysta klumpar till mina kampfiskar. De älskar det och får det 2-3 ggr/veckan. Det har blivit mycket snack om allergier hit o dit. Jag är då inte allergisk iaf. Vad ska man tro på och inte...?
                      Tycker nog gott man ksn tro på Kjell med sin långa erfarenhet som akvarist, och han är iaf anhängare av den ganska väldokumenterade teorin att röda mygglarver är väldigt allergiframkallande.
                      222 liter Malawi

                      Kommentar

                      Arbetssätt...