knäpp kamphane

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lilla_Cilla
    • January 2006
    • 112

    knäpp kamphane

    min kamphane spänner sig för allt han ser, han tittar till o med uppåt på undersidan av vattenytan ibland o spänner upp sig. han har byggt ett litet skumbo i hörnet, men han är inte aggresiv mot mina andra fiskar(förutom neontetrorna),är ha sjuk det måsta ju vara stressande för honom att spänna sig mot allting väl
  • sunkan aspidoras
    • June 2005
    • 925

    #2
    ja så där kan dem vara vet du!!! hade en kampfisk ensam i ett 112L kar... en kväll satt jag i soffan 3m bort och kollade på tv, så slänger ja ett öga på honom och ser till min förvåning hur han blåser upp sig mot MIG och gör massa utfall mot mig... snacka om ego!!!!

    Kommentar

    • sunkan aspidoras
      • June 2005
      • 925

      #3
      Jag tror tyvärr att han kommer stressa både sig själv och övriga fiskar ända tills ohälsa uppstår! jag lämnade tillbaka min till affären.... ska ALDRIG ha kampfisk igen!!

      Kommentar

      • Lilla_Cilla
        • January 2006
        • 112

        #4
        nu har han lugnat sig, så om man inte stoppar händerna i burken så är han lugn. o särskilt jättestressad tror jag inte han är, för han formligen proppar i sig mat, o han simmar omkring o är pigg.

        Kommentar

        • _mattias_w
          Banned
          • September 2005
          • 111

          #5
          Det kan vara en unghane med dom brukar spänna upp sej för allt o alla ! men men du får la se

          Kommentar

          • Mrhappy
            • February 2006
            • 88

            #6
            Det är faktiskt inget dåligt tecken om han spänner sig. Det betyder att han är frisk och han ser nog sin spegelbild i akvariet någonstans. Det gjorde min kampfisk Aladdin, men han har nästan slutat nu. Men det är ingen fara om de slutar att spänna sig.

            Kommentar

            Arbetssätt...