Mosaikgurami - Går detta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sveziano
    • July 2005
    • 65

    Mosaikgurami - Går detta

    Hej,

    Håller på att bygga upp med fisk i mitt nya akvarium... Just nu har jag två Fjärilsciklider, två små Regnbågsfiskar, ett litet stimm kilfläcksrasboror och en mal, men vill skaffa Mosaikgurami och 6 pansarmalar också... Går dessa att ha tillsammans med Mosaikguramin och kan jag ha flera i samma akvarium (läste att de inte är särskilt revirhävdande)?

    Jag har 140 liters hörnakvarium.

    Tacksam för synpunkter...
    /T
  • gladhertha
    • February 2005
    • 1755

    #2
    vad är det för regnbågsfisk?
    Mvh Hanna
    Min Zoon

    Kommentar

    • batski
      • October 2004
      • 8891

      #3
      Hmm, du kanske kan ha ett par mosaikgurami, men det kan blir överbefolkat. Regnbågsfiskar är ju stimfiskar så du bör ha fler än 2. Du kanske kan testa ett par dvärggurami istället.
      "The animals of the world exist for their own reasons.
      They were not made for humans
      any more than black people were made for whites
      or women for men." - Alice Walker

      Kommentar

      • Sveziano
        • July 2005
        • 65

        #4
        Ursprungligen postat av batski
        Hmm, du kanske kan ha ett par mosaikgurami, men det kan blir överbefolkat. Regnbågsfiskar är ju stimfiskar så du bör ha fler än 2. Du kanske kan testa ett par dvärggurami istället.
        Problemet med mina två regnbågsfiskar är att jag inte riktigt vet villken typ de är... Jag tror att de är Boeseman's regnbågsfisk för till formen är de likadana, fast min är rödare och har mindre blått än vad som är på fotot här på Zoopet... Synd om de vantrivs om de bara är två, jag trodde att de även kunde gå i par...

        Om jag siktar på dvärggurami, kan jag ha fler än två (typ fyra) då enligt dig? Skulle vilja ha fler lite större fiskar än rasbororna...

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          #5
          Ursprungligen postat av Sveziano
          Problemet med mina två regnbågsfiskar är att jag inte riktigt vet villken typ de är... Jag tror att de är Boeseman's regnbågsfisk för till formen är de likadana, fast min är rödare och har mindre blått än vad som är på fotot här på Zoopet... Synd om de vantrivs om de bara är två, jag trodde att de även kunde gå i par...

          Om jag siktar på dvärggurami, kan jag ha fler än två (typ fyra) då enligt dig? Skulle vilja ha fler lite större fiskar än rasbororna...
          Enligt rekommendationerna behöver ett par 60 liter men det kan hända att det funkar med två par i 140 liter.

          Beträffande regnbågsfiskarna så är det alltid lite lurigt med bilder pga av belysning och sånt, så det kan hända att det är samma art. Du kan iaf kolla i akvariebutiker om du hittar samma såna som ser ut som dina. Om de är Boeseman's så blir de faktiskt hela 11 cm stora, vilket är större än dvärggurami.

          Lycka till!
          "The animals of the world exist for their own reasons.
          They were not made for humans
          any more than black people were made for whites
          or women for men." - Alice Walker

          Kommentar

          Arbetssätt...