Köpa kampfisk.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guppys_92
    • November 2005
    • 71

    Köpa kampfisk.

    Jag har letat efter en fin kampfiskhane jättelänge nu utan att hitta någon.. Antingen så finns det ingen i affären jag har kollat eller så ser dom helt sjuka ut.. Har vart i massor av akvarieaffärer!
    Är dom sjuka när dom inte har utvecklade fenor? Eller komemr dom att veckla ut sig när man lägger i den i sitt akvarium?
    Jag vågar inte köpa när dom ser ut så..
    /Cecilia

    *Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha*
    Don´t worry, be happy!
  • join4t
    • October 2003
    • 854

    #2
    Det är tragiskt hur många affärer håller sina hannar... Affären jag oftast går till numer har dem i små fyrkantiga (några deciliter) glasburkar. De ser bara döda eller döende ut. Hur kan det inspirera till köp?
    "Om du inte kan säga nåt snällt så säg ingenting alls" // Stampe

    Kommentar

    • Drakulla
      • July 2004
      • 403

      #3
      I april/maj kommer mina yngel att vara leveransklara. De är privatodlade utan små fyrkantiga burkar. Kolla in min zoon då och då. Pappan är den metallicblå Halfmoonhanen på bilden under mitt namn...
      mvh Drakulla

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=322876

      Kommentar

      • Guppys_92
        • November 2005
        • 71

        #4
        Ursprungligen postat av join4t
        Det är tragiskt hur många affärer håller sina hannar... Affären jag oftast går till numer har dem i små fyrkantiga (några deciliter) glasburkar. De ser bara döda eller döende ut. Hur kan det inspirera till köp?
        Så jag har rätt i att man inte bör köpa dom när dom ser ut så?
        /Cecilia

        *Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha*
        Don´t worry, be happy!

        Kommentar

        • Nils Holmström
          • November 2004
          • 2195

          #5
          Grejen med deras fenor är ju att de som fins i affären oftast är veiltails som har långa, hängiga fenor. I normalläget brukar dessa inte vara utspärrade (som på Drakullas bild) utan det är när de blir uppretade de gör så. Så enbart på att deras fenor är hängiga tycker jag itne att du ska basera ditt köp. Koll istället efter om dom är aktiva och simmar runt. Vilket de ju inte kan göra i de små glasburkarna.
          Vill man kan man ju se ett köp av kampfisk ur glasburk som en räddningsaktion, men det är nog bättre om du säger till den affären att du tänkt köpa kampfisk men inte vill köpa av dem när de håller dem så, och se gå till en affär där de håller dem i normala akvarier.

          Jag förstår verkligen itne hur affärerna tänker när de har dem i glasburkar, jovisst, hannarna slåss om man har dem tillsammans, men i de flesta affärer finns det ju ett otal akvarier med småfisk, typ tetror osv, där man hade kunnat hålla ensamma kamphanar. Så gör de tillexempel på ZooAB på lorensborg och Vackert Tass på Mobilia i malmö, och det verkar funka finfint.
          222 liter Malawi

          Kommentar

          • Guppys_92
            • November 2005
            • 71

            #6
            Okej..
            /Cecilia

            *Hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha*
            Don´t worry, be happy!

            Kommentar

            • sonsam
              • October 2005
              • 101

              #7
              Om du tittar på första sidan så är det någon som skänker bort en röd kampfiskhane.

              Kommentar

              Arbetssätt...