äntligen!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • red cap 74
    • January 2006
    • 30

    äntligen!!!

    Nu skall jag äntligen gå och köpa mig en kamphane ,men vad skall jag välja för fisk om jag inte vill att han skall vara ensam?
  • warhammer
    • January 2006
    • 27

    #2
    hej

    du kan ju ta två honer det pasar bra.

    Kommentar

    • sonsam
      • October 2005
      • 101

      #3
      Jag har nyligen köpt en kapfiskhane, en vackert blå. Han fick ett stim neontetror till sällskap. Till detta svart bottensand, så deras färger syns bra. eventullt tänkte jag mig några korallplaty också.

      Kommentar

      • sunkan aspidoras
        • June 2005
        • 925

        #4
        många sorter tror jag funkar så länge dem inte har så stora fenor och är agressiva...

        Kommentar

        • peo
          • October 2002
          • 119

          #5
          Om akvariet är tillräckligt stort, och om det inte gör något att de inte är från samma världsdel kan jag rekommendera några pansarmalar. Då har du aktivitet i flera vattennivåer, så att säga...

          Kommentar

          • Drakulla
            • July 2004
            • 403

            #6
            Kampfiskar trivs utmärkt att få vara själva. har du stort akvarium kan du prova med Platys, tetror, ottosar m.m.
            mvh Drakulla

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=322876

            Kommentar

            • sonsam
              • October 2005
              • 101

              #7
              Jag tänkte eventuellt köpa en hona till min hane, vilket är bäst en relativt ung hona, eller blir hanen taskig mot henne då? Är det bättre med två honor?

              Kommentar

              • sunkan aspidoras
                • June 2005
                • 925

                #8
                alltid en chansning om man skaffar mer än 1 kampfisk... dem är så olika i sin aggresivitet! har själv en riktigt snäll och en fullständig dödsmaskin.....

                Kommentar

                • sonsam
                  • October 2005
                  • 101

                  #9
                  Så om jag inte är ute efter yngel så kanske man rentav inte ska ha en hona till hanen? Jag menar, det skulle absolut inte göra något om det blev yngel, men jag är inte ute efter det i första hand, utan mera att det känns naturligt att ha en hona till honom.

                  Kommentar

                  • Drakulla
                    • July 2004
                    • 403

                    #10
                    Ursprungligen postat av sonsam
                    Så om jag inte är ute efter yngel så kanske man rentav inte ska ha en hona till hanen? Jag menar, det skulle absolut inte göra något om det blev yngel, men jag är inte ute efter det i första hand, utan mera att det känns naturligt att ha en hona till honom.
                    Man ska egentligen inte ha honor och hanar ihop om man inte är ute efter yngel. Det kan bli stressande för dem. I så fall om du tvunget ska ha honor ihop med hanen, välj åtminstonde minst 3 honor så han inte bara jagar runt en enda. Skulle de leka är inte chansen stor att det blir yngel, eftersom andra fiskar gärna käkar upp äggen. Honan ska alltid tas bort efter leken så hanen själv tar hand om yngelvården tills ynglena blir frisimmande. Då ska han också bort. Därför ska man ha ett lekakvarium för leken.
                    mvh Drakulla

                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=322876

                    Kommentar

                    Arbetssätt...