kamphane

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • red cap 74
    • January 2006
    • 30

    kamphane

    jag är så barnsligt förtjust i kamhane tycker dom är så fina !men jag har ingen trånar bara efter en i affären när jag handlar fiskmat.Har frågat i zoobutiken men dom säger att jag ingen kan ha därför att jag har 5 neontetrer 4 guppys 6 sorgmantel 2 räkor 1 mal och 2 slöjstjärtar ,jag kan inte ha en för slöjisarna räker därför ut en trevande fråga i hopp om att någon ska säga att dom har fel
  • Aquaboi
    • May 2004
    • 192

    #2
    Ursprungligen postat av red cap 74
    jag är så barnsligt förtjust i kamhane tycker dom är så fina !men jag har ingen trånar bara efter en i affären när jag handlar fiskmat.Har frågat i zoobutiken men dom säger att jag ingen kan ha därför att jag har 5 neontetrer 4 guppys 6 sorgmantel 2 räkor 1 mal och 2 slöjstjärtar ,jag kan inte ha en för slöjisarna räker därför ut en trevande fråga i hopp om att någon ska säga att dom har fel
    Storlek på akvariet?

    andreas
    Min Zoon

    Kommentar

    • Maethor
      • December 2004
      • 675

      #3
      Ursprungligen postat av red cap 74
      jag är så barnsligt förtjust i kamhane tycker dom är så fina !men jag har ingen trånar bara efter en i affären när jag handlar fiskmat.Har frågat i zoobutiken men dom säger att jag ingen kan ha därför att jag har 5 neontetrer 4 guppys 6 sorgmantel 2 räkor 1 mal och 2 slöjstjärtar ,jag kan inte ha en för slöjisarna räker därför ut en trevande fråga i hopp om att någon ska säga att dom har fel
      Kampfiskar passar inte tillsammans med varken Guppy eller slöjstjärtar och många som haft sorgmanteltetror med kampfiskar har upptäckt att tetrorna äter på fenorna.
      112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
      105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
      54L: ca 15 kamphanar
      90L: 3kamphanar
      90L: 3kamphanar
      90L (marin): 3kamphanar
      6x2L: Kamphanar

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

      Kommentar

      • iTaZ
        • September 2005
        • 102

        #4
        Du får helt enkelt skaffa ett till kar med en kampfisk i

        Kommentar

        • Neonen
          • January 2006
          • 20

          #5
          Hejsan!!

          Jag har guppys och platy tillsammans med min kampfiskhane och hona och det går hur bra som helst.
          Tidigare hade jag en annan hona som åt på guppys fenor och som jag tog bort. Däremot så började våra neontetror nasfsa på hanen så de tog jag också bort till ett annat kar där även honan är och nu går allt bra.

          /Laila
          Neonen

          Kommentar

          Arbetssätt...