Äktenskapsproblem - kvinnomisshandlare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fisktjejen
    • February 2005
    • 310

    Äktenskapsproblem - kvinnomisshandlare

    Jag börjar undra om min dvärgguramihane misshandlar sin fru!
    Hon har märken ovanför pannan som till och med såg lite såriga ut, nu verkar de börja läka ihop, annars hade jag tänkt flytta henne. Jag tillsatte en tesked jodfritt salt i vattnet och "möblerade om" lite. Honan verkar inte må dåligt, hon äter och beter sig som vanligt. Är detta vanligt? Vad kan man göra åt det? (Förutom att ringa kvinnojouren... ) Det finns gott om växter, rötter och grottor. De verkar inte direkt trivas ihop, de simmar inte tillsammans eller så, men det kanske är trevligare med sällskap om än man inte är de bästa vännerna - eller ska de få separera?

    (Om ni undrar så har jag hittat smilisarna nu)
  • danturion
    • October 2004
    • 329

    #2
    Ursprungligen postat av Fisktjejen
    Jag börjar undra om min dvärgguramihane misshandlar sin fru!
    Hon har märken ovanför pannan som till och med såg lite såriga ut, nu verkar de börja läka ihop, annars hade jag tänkt flytta henne. Jag tillsatte en tesked jodfritt salt i vattnet och "möblerade om" lite. Honan verkar inte må dåligt, hon äter och beter sig som vanligt. Är detta vanligt? Vad kan man göra åt det? (Förutom att ringa kvinnojouren... ) Det finns gott om växter, rötter och grottor. De verkar inte direkt trivas ihop, de simmar inte tillsammans eller så, men det kanske är trevligare med sällskap om än man inte är de bästa vännerna - eller ska de få separera?

    (Om ni undrar så har jag hittat smilisarna nu)
    Hej där Sundbybergare!!Labyrinter brukar tydligen överlag bete sig så här mot varann och honorna får mycket pisk.Skulle råda dig att skaffa in en eller två honor till och på så sätt sprida ut jakten på dem lite. hur stort akvarie har du??Och var hittar du alla roliga smilisar??

    Kommentar

    • danturion
      • October 2004
      • 329

      #3
      Ok. Nu såg jag hur stor burk det är. Lite liten kanske för en fisk som stressar honorna så pass som labyrinter gör. Kan du pröva att sätta över paret i din 112:a???+ att du skaffar en eller två honor till??

      Kommentar

      • Fisktjejen
        • February 2005
        • 310

        #4
        Ursprungligen postat av danturion
        Ok. Nu såg jag hur stor burk det är. Lite liten kanske för en fisk som stressar honorna så pass som labyrinter gör. Kan du pröva att sätta över paret i din 112:a???+ att du skaffar en eller två honor till??
        Oh! Nej! I 112:an är det proppfullt! Dvärgguramisarna är ju så lugna av sig och i 112:an härjar guldbarber och palettciklider . Kunde kanske byta med palettcikliderna, men då börjar väl de bråka istället och de låter nog inte ancistrusarna var i fred heller och i det lilla karet hoppas jag på lek snart.
        Får fundera på en till hona då. Hanen är grinig så fort hon kommer nära, och honan begriper ju inte att hålla sig undan...

        Kommentar

        • danturion
          • October 2004
          • 329

          #5
          Ursprungligen postat av Fisktjejen
          Oh! Nej! I 112:an är det proppfullt! Dvärgguramisarna är ju så lugna av sig och i 112:an härjar guldbarber och palettciklider . Kunde kanske byta med palettcikliderna, men då börjar väl de bråka istället och de låter nog inte ancistrusarna var i fred heller och i det lilla karet hoppas jag på lek snart.
          Får fundera på en till hona då. Hanen är grinig så fort hon kommer nära, och honan begriper ju inte att hålla sig undan...
          Hon kan inte heller hålla sig undan i ett så litet akvarium. Du kan ha dem på lek i en sån burk men inte att konstant hålla dem där. Du får kanske flytta över en av dem.Skulle det funka???Byta med någon annan??

          Kommentar

          Arbetssätt...