Lekpar med dvärgguramis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Miaa
    • May 2005
    • 3

    Lekpar med dvärgguramis

    Jag har flyttat över mitt par dvärgguramis i ett mindre akvarium, för att se om de skulle vilja leka. Jodå hanen bygger skumbo för glatta livet. Nu undrar jag om jag kan ta bort pumpen ( dom andas ju vid ytan ), för det ser ut som att pumpen blåser bort ¨bubblorna¨som han jobbar och sätter dit.
  • danturion
    • October 2004
    • 329

    #2
    Guramis vill ha lågt vattenstånd och nästan ingen ytrörelse under lek i alla fall.Antingen ta bort pumpen eller försök om du kan rikta utblåset åt annat håll så ytan håller sig lugn.

    Kommentar

    • gladhertha
      • February 2005
      • 1755

      #3
      Ja, det kan du säkerligen. Man behöver ingen pump i karet, man ska helst inte ha nån.
      Mvh Hanna
      Min Zoon

      Kommentar

      • Miaa
        • May 2005
        • 3

        #4
        Tackar! då provar jag ta bort pumpen och se vad som händer då, kanske ingenting men det är spännande. Är det så lätt att få dom att leka som alla säger eller brukar det inte bli nåt resultat av bobyggningen?

        Kommentar

        • Maethor
          • December 2004
          • 675

          #5
          Jag har haft 2 kullar med Dv gurami. Det är ganska lätt att få dom att leka men att få ynglen till att överleva är lite knepigare
          Tycker att det är mycket lättare med kampfisk då guramiynglen är så oerhört små.
          Från min första kull överlevde 5yngel och från den andra 2 yngel (dock missbildade)
          112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
          105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
          54L: ca 15 kamphanar
          90L: 3kamphanar
          90L: 3kamphanar
          90L (marin): 3kamphanar
          6x2L: Kamphanar

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

          Kommentar

          Arbetssätt...