hur många hanar??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • svensdotter
    • March 2005
    • 247

    hur många hanar??

    hej,

    hur många haner får man normalt i en bettakull??

    börjar undra om inte allihop e hanar, eller också väldigt tjusiga honor. Har en del av dom ihop i ett större och et mindre, och dessa verkar inte slåss iaf.. Men det ser onekligen ut att vara en rejält hög procent hanar. Vad kan detta bero på??
    blondin!
  • sacha
    • May 2005
    • 1016

    #2
    Helt omöjligt att veta, meathor fick ju tydligen 50st hanar å 50st honor! Själv fick jag 45s honor å 3st hanar överlevande då...
    Tjopp...

    Kommentar

    • Maethor
      • December 2004
      • 675

      #3
      Ursprungligen postat av sacha
      Helt omöjligt att veta, meathor fick ju tydligen 50st hanar å 50st honor! Själv fick jag 45s honor å 3st hanar överlevande då...
      Hehe, jo det blev ungefär 50/50 iallafall så sålde jag 50hanar men då var det ett antal som slog ihjäl varandra då jag inte kunde skaffa fram en balja var åt alla (konstigt).
      I den kullen som jag har nu så är det ungefär 20hanar.
      112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
      105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
      54L: ca 15 kamphanar
      90L: 3kamphanar
      90L: 3kamphanar
      90L (marin): 3kamphanar
      6x2L: Kamphanar

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

      Kommentar

      • svensdotter
        • March 2005
        • 247

        #4
        haha, ja. har förmodligen blivit av med ett par stycken jag med... men dom slåss inte just, bara lixom hytter lite åt varann. Men de som är ihop är antingen i ett 170L eller också är dom lite mindre. Hoppas kunna komma på nå bra sätt att fixa avskildhet åt allesamman snart!
        blondin!

        Kommentar

        • sacha
          • May 2005
          • 1016

          #5
          I ett så stort kar som 170liter tror jag att hanarna kommer att kunna gå ganska så länge tillsammans..
          Tjopp...

          Kommentar

          Arbetssätt...