Vilken Labyrintfisk?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tastyfish
    • February 2005
    • 1761

    Vilken Labyrintfisk?

    Funderar på att skaffa nån labyrintfisk till mitt akvarium helst nån ovanligare kampfisk eller nått "maffigt" som blir lite större eftersom det enda som blir stort är minna botior som... ja blir det om 5-10 år . min sill blir också stor (16-20cm) och minna regnbågs fiskar ja ska köpa i helgen blir typ 1dm till 15 cm. så vill ju ha nån liten "juvel" eller nån jätte maffig fisk .

    förslag?
    Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
    Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
    Måste skaffa mig fler djur!
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    #2
    Munruvande kampfisk kanske kan vara något för dig. Blir i varje fall 7-8 cm.
    Betta pugnax
    Denna webbplats är till salu! atisonbetta.com är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, atisonbetta.com har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • Dreeamcatcher
      • August 2004
      • 179

      #3
      Ursprungligen postat av Guy Palm
      Munruvande kampfisk kanske kan vara något för dig. Blir i varje fall 7-8 cm.
      Betta pugnax
      http://www.atisonbetta.com/gallery16.asp
      betta pugnax kan bli ända upp till 12 cm och de kräver minst 200L eftersom dom har tendensen att hoppa! Min ena har jag hittat på golvet 3 ggr! fast jag hade heltäckande glas...iaf vad jag trodde, han hoppade ut igenom FODER hålet!! :o Så var beredd på det.
      Vissa kan även vara elaka mot småfiskar, jag blev av med alla neontetror.
      Annars är detta en mkt vacker fisk, och verkligen en speciell betta-art!
      Driver hemsidan: www.kampfisk.just.nu

      Allt du behöver veta om kampfisken!

      Kommentar

      • Tastyfish
        • February 2005
        • 1761

        #4
        jo tack för tipsen .
        jag har ett gammalt foderhål men det är inte täckt men måste skaffa nät.
        annars är mitt foderhål knappt 2cm och det har ett litet hemmagjort "lock".
        jag har försökt hitta enisae i sverige eftersom jag gillar deras knallblåa hals men ingen framgång, lagret ska ha pugnax! får kolla när ja åker upp dit imorrn o handlar regnbågar.

        har 250 så det ska vara lugnt.


        undra om man kan få tag på Betta Macrostoma?
        Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
        Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
        Måste skaffa mig fler djur!

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          #5
          Om du är bered att betala så kan du nog få tag på Betta macrostoma, en av handlarna i Halmstad hade hemma tidigare i år och då kostade de 950:-/st. Annars så verkar det som om lite ovanligare bettor hittar till sverige. Ovan namnda handlare har för tillfället dessa arter hemma:
          Betta livida, Betta pugnax, Betta prima, Betta simplex, Betta tussyae
          Även andra varianter av Betta splendens börjar dyka upp, Var på Simonstorp förra helgen och de hade både Crowntail, halfmoon
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          • Tastyfish
            • February 2005
            • 1761

            #6
            ok macrostoma var lite för dyr men den måste vara den finaste betta arten som finns .

            sen behöver det ju inte vara just bettor i karet
            Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
            Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
            Måste skaffa mig fler djur!

            Kommentar

            Arbetssätt...