om killis?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PixelHermit

    • May 2002
    • 107

    #16
    Ursprungligen postat av svensdotter
    Förklara alltihop för mig!
    Det kan jag inte. ;-) Men jag kan tala om att Alf och Anita har en väldigt bra sida, framför allt om man vill se (upphovsrättsskyddade) bilder på olika arter och typer av killis. För lite info om ett av de släktena som är årstidsfiskar så kan du klicka på länken i min signatur nedan; den går till en sida jag plitat ihop om de östafrikanska Nothobranchius.

    Mvh, Tommy


    Senast redigerad av PixelHermit; 28 September 2005, 16:19.
    X
    X
    Läs gärna min artikel om killis-släktet Nothobranchius:
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Nothobranchius

    Kommentar

    • PatrikMalmo

      #17
      Mm, Australien är en femma för sig. Fullt förståeligt att de är aviga till import av olika djur som kan överleva i deras fauna. De har mängder med problem - först var det kaninerna, sen rävarna (som skulle äta kaninerna, men i stället åt inhemska pungdjur - kaninerna är ju snabba!!) samt katter. Katter har de fortfarande problem med såvitt jag vet, kaniner/rävar har jag inte pejl på. En annan racksing som kommit lös i Australien är aga-paddan. Inga fiender, samt giftig. Surt.

      Det jag inte greppar är varför de är så restriktiva med exporten - det finns sanslöst många fina regnbågsfiskar/silversidor där. Borde kunna ge en del. Sök på Adrian Tappin om ni är intresserade av sådana firrar - en av de bästa hemsidor jag sett inom akvaristiken.

      Hilsen,

      P

      Kommentar

      Arbetssätt...