Duger 15 liters kar till odling?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mollymamman
    • July 2004
    • 198

    Duger 15 liters kar till odling?

    Undrar bara om mitt karantänkar på 15 L duger till odling? Ifall min blå gurami hane får för sig att bygga ett skumbo så hade jag tänkt flytta det dit, men om jag skulle pröva på att släppa honom där, skulle han vilja bygga då i så litet kar tro? Kanske lite dåligt med utrymme för att leka? Nyfiken på hur Ni ser på det.
    250L
    Mollyyngel Svärdbäraryngel
    2 Svärdbärare Waigtail 2 Svärdbärare Sunset 2 Svärdbärare Pineapple 1 röd svärdbärare 4 Guppys 4 Mollys 2 Marmorguramis
  • gladhertha
    • February 2005
    • 1755

    #2
    Tkr det är för litet. För en hane och en hona runt 6-9cm är funkar det ju inte alls. Satsa istället på runt 35-60l. Finns s.k flajboxar på Ikea, 19 kr st. Runt 35l. Bättre en 15l i alla fall.
    Mvh Hanna
    Min Zoon

    Kommentar

    • Mollymamman
      • July 2004
      • 198

      #3
      Ok, tack för svar. Själv tycker jag det är i minsta laget med. Ångrar nu att jag gjorde mig av med mitt 60 L...Svärmor fick det, jag trodde hon skulle ha fisk i det men det blev kaktusar...
      250L
      Mollyyngel Svärdbäraryngel
      2 Svärdbärare Waigtail 2 Svärdbärare Sunset 2 Svärdbärare Pineapple 1 röd svärdbärare 4 Guppys 4 Mollys 2 Marmorguramis

      Kommentar

      • gladhertha
        • February 2005
        • 1755

        #4
        Finns oftast fina 50-60l på blocket för ett billigt pris.
        Mvh Hanna
        Min Zoon

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Blå gurami hannar kan vara riktiga elakingar mot sina partners.
          Femton liter är på tok för litet för att en hona skall kunna komma undan.
          Enligt mina egna erfarenheter från förra våren.
          Då var till och med 60 liter på gränsen.
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • Mollymamman
            • July 2004
            • 198

            #6
            Tack för ännu ett svar. Jo, jag har tvivlar inte på att det är för litet. Blev bara lite ivrig där, men det är klart man ska se till fiskens bästa! Har köpt 2 nya honor och nu har hanen så fullt upp att ingen är stilla. Jag tänker inte använda 15 L karet, det är ändå upptaget nu som ni kan läsa under sjukdomar. Ska kolla runt efter ett annat kar. Tack för svaren!
            250L
            Mollyyngel Svärdbäraryngel
            2 Svärdbärare Waigtail 2 Svärdbärare Sunset 2 Svärdbärare Pineapple 1 röd svärdbärare 4 Guppys 4 Mollys 2 Marmorguramis

            Kommentar

            Arbetssätt...