hejhej

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • _mattias_w
    Banned
    • September 2005
    • 111

    hejhej

    min kamphane hadde längst ut på fenorna genomskilnigt och nu är det borta är det för att nån har biten elle har dte pkt bort själv?
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    Kan va så att nån fisk har naggat på honom. Kamphanar brukar ofta bli utsatta av fenbitning. Så länge inte fenorna ser luddiga ut är det ingen fara (kan vara svamp då).

    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • _mattias_w
      Banned
      • September 2005
      • 111

      #3
      Luddiga är dom ej liksom det är som taggar nu men han e fiin ändå men vilken fisk kan det va ? jag har 2sebrafiskar,4platy,10neontetra,1mal och givetvis 1 kamphane

      Kommentar

      • C.Ciklid
        • February 2005
        • 12055

        #4
        Zebrafiskar kan vara förjävliga fenbitare (ursäkta uttrycket) och även platys med om de känner för det. Neonerna brukar låta fenorna vara ifred. Just fiskar med stor slöja till stjärt brukar vara väldigt utsatta då de inte är så snabba att kunna fly. Ha mycket gömställen i form av växter, grottor och gjärna flytväxter.

        //Camilla
        De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

        Kommentar

        • _mattias_w
          Banned
          • September 2005
          • 111

          #5
          Ursprungligen postat av C.Ciklid
          Zebrafiskar kan vara förjävliga fenbitare (ursäkta uttrycket) och även platys med om de känner för det. Neonerna brukar låta fenorna vara ifred. Just fiskar med stor slöja till stjärt brukar vara väldigt utsatta då de inte är så snabba att kunna fly. Ha mycket gömställen i form av växter, grottor och gjärna flytväxter.

          //Camilla
          Mmm får skaffa det men om det blir värre tar ja bort Sebrafiskarna för jag har sett att dom har naffsat en gång på kamphanen.´Men är du bra på hr man gör när man ska få kamphane o hona leka med varran haru tip/råd om det tacksam för tipsen/råden !!

          Kommentar

          • C.Ciklid
            • February 2005
            • 12055

            #6
            Jag har inte lyckats så bra med att få dem leka. Mina honor har vart så elaka mot hanen jag hade. Så där var det inte hanen som jagade ihjäl honorna. Men jag vet att det har lagts ut trådar om deras lek på forumet, så om du söker lite tror jag att du hittar lite info.

            //Camilla
            De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

            Kommentar

            • sacha
              • May 2005
              • 1016

              #7
              Ursprungligen postat av _mattias_w
              Men är du bra på hr man gör när man ska få kamphane o hona leka med varran haru tip/råd om det tacksam för tipsen/råden !!
              Tjopp...

              Kommentar

              Arbetssätt...