Tips

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bubbelina
    • June 2003
    • 322

    Tips

    Till ni som är djur freaks O kampfisk freaks borde defenetift besöka Arken vid sisjöns industriområde ungefär. Dom var jätte trevliga. Köpte ett par jätte snygga kampfisk honor och dom sa att om ni vill kan vi göra beställningar åt er så får ni välja färger! Har inte testat än men det verkar ur kul! Ville bara dela med mig av min lille glädje :P

    Kram
    "Allways look at the brhigt side of life.."
  • KimJosefin
    • September 2004
    • 91

    #2
    Och såklart ligger det i Göteborg när man bor i sthlm..... kul!


    Kommentar

    • Dreeamcatcher
      • August 2004
      • 179

      #3
      Ursprungligen postat av KimJosefin
      Och såklart ligger det i Göteborg när man bor i sthlm..... kul!

      håller med! Alla bra butiker ligger överallt förutom i sthlm! *suckar* :P
      Driver hemsidan: www.kampfisk.just.nu

      Allt du behöver veta om kampfisken!

      Kommentar

      • dl_4711
        • June 2005
        • 82

        #4
        Ursprungligen postat av Dreeamcatcher
        Ursprungligen postat av KimJosefin
        Och såklart ligger det i Göteborg när man bor i sthlm..... kul!

        håller med! Alla bra butiker ligger överallt förutom i sthlm! *suckar* :P
        Jag har den senaste månaden besökt cirka 10 akvarieaffärer i Stockholm. Jag kan delge MINA åsikter här.

        Bäst är Djurmagazinet/Djur och Sånt i Tyresö. Stort och spännande utbud, fräscht både vad gäller lokal och tankar, bra och kunnig service. Bra på botior.

        Också bra är Arken i Globen och Arken i Kista. Hyfsat utbud och hyfsat roliga fiskar, kunniga och fräscha lokaler.

        Akvarielagret har ju mest fisk, men trist lokal och servicen har varit sådär.

        Globefish har mycket ciklider, men också lite trist lokal. Känns som fiskarna är rätt dyra också. Kan inte uttala mig om servicen.

        Undvik Djurmagazinet i Slagsta. Smala fiskar i skitiga tankar och sur service. Billigt, dock.

        Också billigt är ZooVaruhuset i Kungens Kurva. Fräscha tankar och trevlig service... men bara sex akvarier totalt!

        Simbi i Sickla och Arken i Solna var väl sådär. Inte så stora och roliga utbud, men annars ok.

        Hmmm... har jag missat någon, tro? Nåja, det kan jag ju lägga till senare isåfall.
        ///
        Dan L

        Kommentar

        • dl_4711
          • June 2005
          • 82

          #5
          Ursprungligen postat av Dreeamcatcher
          Nej fy för XXXXXXX! *skratt*
          Ja, där ser man. Precis vad man vill få ut av såna här trådar!

          Mitt (och sambons) intryck var som sagt rätt bra, men vi har bara varit där (Arken Kista) en gång och inte så lång stund.
          Senast redigerad av dl_4711; 15 September 2005, 20:43.
          ///
          Dan L

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            #6
            Jag har deletat två inlägg i denna tråd eftersom de bröt mot denna forumregel

            "8/ Kritik
            Kritik mot NAMNGIVNA privatpersoner eller företag är OK förutsatt att kritiken håller sig inom lagens råmärken samt att kritiken INTE skrivs under pseudonym (ange alltid ditt för och efternamn samt bostadsort)."
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • KimJosefin
              • September 2004
              • 91

              #7
              Hmm.. jag ser inte skillnaden mellan mitt och dl_4711's inlägg om akvarieaffärer eftersom vi lägger lika mkt personliga värderingar i våra kommentarer =S Det finns både positiv och negativ kritik. Hur som helst, då skriver jag enbart fakta:

              När jag var inne i Arken i Kista centrum såg jag en stor död fisk utanför akvarierna, samt flera skadade fiskar i dem. Jag såg även en "golfboll" som satt fast i pumpens insug. Jag kommer aldrig handla (kamp)fisk där.


              (och för att vara regelrätt) Kim Brundin, Sundbyberg


              Kommentar

              • Dreeamcatcher
                • August 2004
                • 179

                #8
                Ursprungligen postat av KimJosefin
                Hmm.. jag ser inte skillnaden mellan mitt och dl_4711's inlägg om akvarieaffärer eftersom vi lägger lika mkt personliga värderingar i våra kommentarer =S Det finns både positiv och negativ kritik. Hur som helst, då skriver jag enbart fakta:

                När jag var inne i Arken i Kista centrum såg jag en stor död fisk utanför akvarierna, samt flera skadade fiskar i dem. Jag såg även en "golfboll" som satt fast i pumpens insug. Jag kommer aldrig handla (kamp)fisk där.


                (och för att vara regelrätt) Kim Brundin, Sundbyberg

                Ledsen, viste inte att man inte fick skriva sådant. Men kan inte riktit heller se skillnad mellan det jag skrev och dl_4711's ? Visa personliga värderingar godkäns medan andras inte gör det?
                Driver hemsidan: www.kampfisk.just.nu

                Allt du behöver veta om kampfisken!

                Kommentar

                Arbetssätt...