Nyfiken på gurami!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fisktjejen
    • February 2005
    • 310

    Nyfiken på gurami!

    Jag tycker att guramis är så fina! Men detta forum är ganska tomt och jag undrar om ni vet någon annanstans man kan läsa om dessa fiskar.
  • Gimbo
    • January 2005
    • 2734

    #2
    Här har du lite mer info:


    Annars är det bara att fråga.
    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

    Kommentar

    • Fisktjejen
      • February 2005
      • 310

      #3
      Jo, artbeskrivningarna har jag läst. Skulle det passa att ha ett par tillsammans med guldbarber och kilfläcksrasboror? (Blå- eller marmor guramis verkar tåligast?) Eller är guldbarberna för snabba så att de tar maten för dem?

      Skulle man kunna ha dvärgguramis i 63-liters tillsammans med guppy eller neontetror? Fast dvärgguramisar verkar känsliga...

      Vad är lämpligast? Ett par eller en hane och två honor eller...? Vill inte ha bråk i akvariet och har inte utrymme för att flytta undan honan efter lek som en del föreslår.

      Jag matar med flingfoder, räkmix någon gång i veckan och grönsaker till malarna. Klarar de sig på detta?

      I det större karet som för närvarande hyser även ancistrusyngel funderar jag på om pumpen blåser på för hårt. Men om jag flyttar ancistrusarna till en plastback kan jag nog dra ner på pumphastigheten...funderar lite....så då kanske de skulle trivas.
      Har inga ambitioner på att odla, men vill ha fiskar som trivs och mår bra.

      Kommentar

      • ralp
        • October 2004
        • 639

        #4
        Jag har ingen vidare koll men har köpt honungsgurami. Ett par förhoppningsvis. Hanen har färgad ut nu och jag tycker att den är OTROLIG fin.

        Hejhopp. ralp
        110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
        Vittina semiconica; Neripteron auriculata
        18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
        16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

        Kommentar

        • Mogwai
          • November 2002
          • 3021

          #5
          Hej hej.

          Jag har ett stim guldbarber tillsammans med guramis och det går hur bra som helst

          Kommentar

          Arbetssätt...