Mat & fen problem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sacha
    • May 2005
    • 1016

    Mat & fen problem

    Tjo!! Jag har lite problem med en kamphane, den har svårt att komma till maten! då mina 4 molly är som tokar när de matas, å även platyn är på hugget. Ser nästan lite kul ut när en "kampfisk" blir bortjagad av en platy som e 2.5cm typ..
    Plus att fenorna är lite trasiga efter slagsmål

    Mina frågor är ifall nån har nått tips med maten, förutom att sätta han i yngelkasse å mata upp han, vilket jag gör just i nuet. Och angående fenorna, växer dom ut igen el? antar att dom gör de ..vilket tidsperspektiv snackar vi då ?
    Tjopp...
  • Neptun
    • March 2004
    • 719

    #2
    Fenorna växer ut igen. Tiden det tar är ju förstås beroende på hur stora skador det är, men räkna med ett par veckor.

    Testa att mata på två ställen i akvariet samtidigt. Först i det hörn där mollysarna är, och när de har sett maten lägger du ett par flingor i den del som kampfisken håller till i.
    "Failure does not require planning"

    Kommentar

    • sacha
      • May 2005
      • 1016

      #3
      Ursprungligen postat av Neptun
      Fenorna växer ut igen. Tiden det tar är ju förstås beroende på hur stora skador det är, men räkna med ett par veckor.

      Testa att mata på två ställen i akvariet samtidigt. Först i det hörn där mollysarna är, och när de har sett maten lägger du ett par flingor i den del som kampfisken håller till i.
      De va ett bra tips med att mata på olika ställen, tackar!!
      Tjopp...

      Kommentar

      • -Mattias14-
        Banned
        • January 2005
        • 17

        #4
        Som sagt mata dom pa flera olika stallen.

        Kommentar

        Arbetssätt...