Skumt...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bubbelina
    • June 2003
    • 322

    Skumt...

    Efter en månad på landet har jag längtat eftre mina små kampfiskar! Å vet ni vad jag ser när jag sätter mig fram mitt 65 litare?! ett 10 tal kampfiskyngel! Jag kan inte tro det. Snabbt bort med dom tre kampfiskarna , stänga av pumpen, sänka vattnet å ge lite mat!
    Hur kan dom ha överlevt? I försig är akvariet fullproppat med växter för tillfället. Men dör dom inte om det är för högt vatten? Jag är överlycklig! Jag som precis tänkte börja göra iordning för att få yngel så kommer jag hem till 10 st 5mm yngel!



    Kram
    "Allways look at the brhigt side of life.."
  • cattebus
    • June 2004
    • 61

    #2
    babylycka

    Grattis!!! Jättekul! Men det där med max 15 cm vatten är väl mest för att när hannen skall hålla på att spotta upp alla sjunkande romkorn i boet igen, så ska han inte jobba ihäl sig liksom... Annars spelar nog inte vattannivån någon större roll! Och jag undrar om det är så smart att slå av cirkulationen nu, det har ju gått bra hittils. (Det värsta med den är väl att den blåser sönder skumboet???) Men dina bebisar har ju klarat sig hittils... Kan du inte bara dra en nylonstrumpa över insuget, eller pilla dit lite javamossa om det inte går att sänka draget till ett minimum?
    -Men jag är ju så klart ingen proffs... stort lycka till i allafall!
    /C

    PS slår du av pumpen ändå, glöm inte att lyfta UR den ur akvariet. En massa yngelmat kommer visserligen krypa ut, men säkert en massa annat med...
    cattebus
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=212364

    Kommentar

    • Bubbelina
      • June 2003
      • 322

      #3
      Okej tack! Ska testa det =)
      "Allways look at the brhigt side of life.."

      Kommentar

      Arbetssätt...