hur svår är Rachows praktkilli?....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • skalar90
    • January 2005
    • 90

    hur svår är Rachows praktkilli?....

    .......att ta hand om (är inte intreserad av uppfödning utan tänkte bara ha den för utsendets skull) och kan man ha den tillsamans med mindre killis?
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Du menar Nothobranchius rachovii?
    En av de vackraste Nothos enligt mitt tycke.
    En av de vackraste fiskarna över huvud taget.
    Har man Nothos bör man allt försöka sej på att odla dom eftersom dom sällan blir mer än ett år gamla. Arten anges dock som svår på killi-data online (experienced breeders). Den är dessutom inte ssk stor upp till 5 cm enligt samma källa. Uppäten kan den dock bli av Nothobranchius orthonotus som blir dubbelt så stor och lever i samma pölar.
    Man bör inte blanda arten med andra nothos i alla fall då honorna kan vara svåra att skilja på. Överskottshannar borde utgöra ett vackert inslag i sällskapsakvariet.
    Jag fick till slut ihop ett lekpar i vintras efter flera kläckningar men det tog lång tid för hannen att färga ut så jag har nog inget större hopp om de äggen jag fick ihop från de lekarna - jag har gjort kläckningsförsök. Det bör också nämnas att det är bara fyra i skandinaviska killisällskapet som listat arten men då har bara 20% av medlemmarna bidragit till artlistan den här gången.
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    Arbetssätt...