Vilken ska i först, hona el hane

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sacha
    • May 2005
    • 1016

    Vilken ska i först, hona el hane

    Jag ska snart släppa i 3kamphonor å 1kamphane i mitt kar, nu e frågan, tror ni de spelar någon roll vilket kön man släpper i först.
    Tjopp...
  • Maethor
    • December 2004
    • 675

    #2
    Nej det spelar ingen roll om tanken inte är att dom ska leka. Det är bäst att alla är nykomlingar.
    112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
    105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
    54L: ca 15 kamphanar
    90L: 3kamphanar
    90L: 3kamphanar
    90L (marin): 3kamphanar
    6x2L: Kamphanar

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

    Kommentar

    • sacha
      • May 2005
      • 1016

      #3
      Oki, nä tanken är inte att dom ska leka där iaf, ja har dock ett ännu mindre plastkar som e redo för att försök att odla ett kampyngel el två

      då ska väl gärna hanen i först va !?
      Tjopp...

      Kommentar

      • Maethor
        • December 2004
        • 675

        #4
        Jo om du ska odla så ska hanen i först. Men tänk på att det kan bli VÄLDIGT många yngel från kampfisken, och ibland lite svårt att hitta nya hem till alla, och hitta ställen att ha alla hanar på när dom blir större
        112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
        105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
        54L: ca 15 kamphanar
        90L: 3kamphanar
        90L: 3kamphanar
        90L (marin): 3kamphanar
        6x2L: Kamphanar

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

        Kommentar

        • sacha
          • May 2005
          • 1016

          #5
          Mjo deklart, först ska man väl försöka få till de med dom överhuvudtaget sen om de blir många får man väl i värsta fall _ge_ bort några.
          Vid vilken ålder blir dom könsmogna? Antar att det är då hanarna inte längre kommer överens...
          Tjopp...

          Kommentar

          • Maethor
            • December 2004
            • 675

            #6
            Jo det tänkte jag också, men det var inte så lätt, just nu så ger jag bort hanarna men ingen vill ha dom. Men det är ju inte alltid som man har oturen att över hundra fiskar överlever
            Dom blir könsmogna vid ca 6mån ålder, jag hade flera hanar tillsammans även efter att dom blev könsmogna och dom bet varandra ganska mycket i fenorna speciellt när dom fick mat men annars så gick det relativt bra
            112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
            105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
            54L: ca 15 kamphanar
            90L: 3kamphanar
            90L: 3kamphanar
            90L (marin): 3kamphanar
            6x2L: Kamphanar

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

            Kommentar

            • sacha
              • May 2005
              • 1016

              #7
              haha...nä de e ju ett gäng kan man seja Tackar för svaren...släpper väl i några st på fredag så får vi se
              Tjopp...

              Kommentar

              Arbetssätt...