Ruvande chokladgurami!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ruvande chokladgurami!

    Hej
    När jag matade fiskarna med fryst artemia, så såg jag att en av mina fyra chokladgurami simmade omkring med en stor hakpåse, och tänkte först att den hade proppat munnen full med mat, men ingen av de andra tre såg ut så, och den har fortfarande, efter 10 minuter, kvar hakpåsen. Och de har väl för små munnar för att kunna proppa i sig så mycket på en gång? Jag misstänker att den ruvar! Nå´n som har nå´n erfarenhet av lek på chokladgurami? Jag flyttade den hur som helst till ett yngelkar med ett rejält lager flytväxter, där det går ett gäng ciklidyngel, pygmépansarmalar, kuhliiålar, och Pitbull Plecos, med ett rejält lager flytväxter.
    Skulle vara kul om nå´n har lyckats få lek av dem, och kunde komma med några råd!

    MVH Micke
    Senast redigerad av Shepard; 17 May 2005, 22:41.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • ralp
    • October 2004
    • 639

    #2
    Hej Micke,

    hur gick det med chokladguramin? Såg de första gången live i affären och blev stormförtjust. Kan du berättar lite om de? Är de verkligen så känslig som man kan läser överallt? Speciellt tanke på PH-värdet...

    Hejhopp. ralp
    110 Liter > Microrasbora sp. galaxy; Neocaridina sp. "Red Cherry"; Trichopsis pumilus;
    Vittina semiconica; Neripteron auriculata
    18 Liter > Carinotetraodon travancoricus
    16 Liter > Neocaridina sp. "Red Cherry"; Clithon corona

    Kommentar

    Arbetssätt...