Kampfisk!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sara1982
    • March 2005
    • 315

    Kampfisk!

    Jag har tänkt göra om mitt yngelkar till kampfiskar och vore tacksam för lite information om de vackra fiskarna och om det är något speciellt man bör tänka på?

    //Sara
  • Bezzum
    • May 2005
    • 20

    #2
    det e bra med lite flytväxter och lite gömmställen till ev. honor där dom kan hänga. Sedan är det viktigt att inte ha mer än en kampfiskhane per akvarie.

    Kommentar

    • Sara1982
      • March 2005
      • 315

      #3
      jo det är sådan information jag har kunnat läst mig till också. Det ska väl inte kunna vara problem att ha räkor i samma kar om räkorna växt till sig, vet en kompis som hade räkor ihop med sin hane och en räka dog bara sådär...

      Kommentar

      • Bezzum
        • May 2005
        • 20

        #4
        Oj, jag såg inte att du skrev att du ville odla. Du bör ha mellan 10-15cm i vattenhöjd, inga filter får vara igång, temp ca 38 C, bladväxter vid ytan. Man kan strunta i att ha grus i, vissa säger att hannen hittar äggen lättare då men jag vet inte om det stämmer. Lägg i hannen och sedan efter någon dag oxå honan. Jag skärmade av mellan hannen och honan med en bit plexi den första dagen sedan lyfte jag bort det. Leken vara i mella 1 - 5 h och om du vill se hur det ser ut har jag en video här:http://s30.yousendit.com/d.aspx?id=09HMOXLOV7J7G0N5ZW4VKNTKZJ. Kass kvalitet men sevärd. ha det bra

        Kommentar

        • Marie J
          • January 2004
          • 10616

          #5
          Ursprungligen postat av Bezzum
          ,temp ca 38 C
          Det låter väldigt varmt, eller.
          /Marie.

          Min zoon Mina hundar Min Dagbok
          En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

          Kommentar

          • gizman
            • May 2005
            • 263

            #6
            Tror snarare på kring 28° C eller?
            Behöver sällskap. Ett till akvarium med andra ord ~Conny~

            Kommentar

            Arbetssätt...