Stillasittande mosaikgurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flugan
    • April 2005
    • 44

    Stillasittande mosaikgurami

    Hej!

    Jag har tre mosaikguramisar, två honor och en hane (95% säkerhet). Honorna har jag haft längre medan hanen är inköpt sepparat.

    Hanen har nu hittat ett gömställe i akvariet där han spenderar det mesta av dagarna. Han kommer fram ngn gång då och då och verkar inte sjuk eller "mobbad" på något sätt, men han är där väääldigt mycket. Jag undrar om det finns ngn enkel förklaring, eller om jag har anledning att oroa mig för honom? Om inte så känns det ju bra att han har ngn stans att gömma sig och känna sig trygg på. Skulle dock önska att han kom fram och tog för sig bättre vid matdags.

    Baljan är på 160l och innehåller även 11 kilfläcksrasboror.

    // Christian
    "The stone age did not end for lack of stone, and the oil age will end long before the world runs out of oil." -Sheikh Zaki Yamani, former Saudi oil minister.
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Om hannen nu är relativt nyinköpt så tycker jag hans stress-reaktion kan vara normal och i så fal mopsar han nog upp sej inom några veckor.
    Just my opininoin...
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Flugan
      • April 2005
      • 44

      #3
      Ursprungligen postat av erikthur
      Om hannen nu är relativt nyinköpt så tycker jag hans stress-reaktion kan vara normal och i så fal mopsar han nog upp sej inom några veckor.
      Just my opininoin...
      Låter rimligt... Det är väll bara vänta och se!

      // Christian
      "The stone age did not end for lack of stone, and the oil age will end long before the world runs out of oil." -Sheikh Zaki Yamani, former Saudi oil minister.

      Kommentar

      Arbetssätt...