Vansinnigt dyra killi-ägg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jolon
    • December 2002
    • 1075

    #16
    "Welcome Wholesaler. Request price list please contact me. Thank you for your time"
    Känns som ett reklam knep där, fan oxå jag som tänkte skrika om överpriser för gen-muppade bettas!
    My internet should be readonly.

    Kommentar

    • PatrikMalmo

      #17
      Jag hade ett gäng Aphyoplatys duboisi ett tag, inköpta utan att veta vad det var. Av en slump, tyckte bara de såg fräcka ut. Visade sig vara nio hannar och en hona. Ringer då en butik som faktiskt har killies och frågar om de har firren. Varpå jag nästan blir utskälld av innehavaren - först trodde han jag skämtade, sedan blev han sur. Efter ett tag lugnade det dock ned sig, och då berättade han om en kille på Hawaii som verkade vara beredd att betala både för firrar OCH någon som transporterade dem dit. Blev lite intressantare att testa odla dem då, men jag lyckades aldrig. Nu är de ett minne blott, men jag såg dem faktiskt i en affär i Tyskland i mars. Kanske är de vanligare nu är för fem år sedan. Kul upplevelse i vilket fall.

      Kommentar

      • Pär J.
        • March 2002
        • 284

        #18
        Just denna fisk har jag sett i butik i Sverige samt att det finns att få tag på via Tjeckien (grossist). Troligen är den svårodlad och de som finns är VF.

        Det hade ju varit ett trevligt tillfälle att besöka Hawaii annars...

        Kommentar

        Arbetssätt...