Tillsammans med mosaikgurami?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Signe
    • January 2005
    • 141

    Tillsammans med mosaikgurami?

    Hej, vi har beslutat oss för att skaffa ett nytt akvarium på ca 240 liter.
    Jag vill gärna ha några gurami i, som jag tycker är så fina, gärna mosaikgurami. Kan någon tipsa mig om vilka andra fiskar som passar ihop.

    Tack..!!!
    mvh Nina
  • pansarlasse
    • September 2004
    • 15

    #2
    de flesta fiskar går bra ihop med mosaikguramisarna. men absolut inte fiskar som e
    "fenbitare" tex tigerbarb
    jy89

    Kommentar

    • lenis3
      • June 2004
      • 2254

      #3
      hej!
      jag hade mina mosaikguramis med min eldstjärt i ett 100l och det slutade med att mina guramis dog av skador orsakde av eldstjärten. så mitt tips är: ha inte en eldstjärt med dem. Iaf inte i ett 100l.. har du en eldstjärt?
      Min zoon
      Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

      Kommentar

      • heeke
        • April 2003
        • 5033

        #4
        Jag har tillsammans med mosaikgurami:
        guld/blågurami
        kampfisk
        purpurhuvudsbarb
        kopparbarb
        linjebarb
        siamesisk algätare

        Det funkar utan problem.
        Detta var mina erfarenheter, men det finns hur många arter som helst som skulle kunna passa.
        heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

        Kommentar

        • Mölne
          • December 2004
          • 20

          #5
          Kilfläcksrasboror går finfint med guramis!

          Kommentar

          • hjulejus
            • February 2005
            • 60

            #6
            hej!
            jag hade mina mosaikguramis med min eldstjärt i ett 100l och det slutade med att mina guramis dog av skador orsakde av eldstjärten. så mitt tips är: ha inte en eldstjärt med dem. Iaf inte i ett 100l.. har du en eldstjärt?
            jag hade eldstjärt tillsammans med mosaik och guldguramis, och eldstjärten vågade inte bråka med dem. Det var inga problem alls...

            jag har mina mosaik tillsammans med lite malar, av olika sorter, en praktbotia, Uaru, och kardinaltetror. Guramina har bildat "trupp" med mina Uaru. De "jagar" tillsammans.

            Kommentar

            • Tixe
              • January 2003
              • 114

              #7
              Jag har mina mosaikguramin tilsammans med svart fantomtetra och ancistrus. Det är väldigt fridfullt och trevligt, men nästan lite tråkigt fridfulllt...

              Kommentar

              • lenis3
                • June 2004
                • 2254

                #8
                hjulejus: i hur stort akvarium hade du eldstjärten och mosaikguramisarna?

                jag tänkte ge mig på ett nytt försök i mitt nyinhandlade 450l, 3 mosaikguramis och eldstjärten (+ fler fiskar så klart).

                Lenis
                Min zoon
                Akvarier + undulaterna Polly och Pelle

                Kommentar

                • Balthazar
                  • March 2004
                  • 99

                  #9
                  Kilfläcksrasbora, sebrafisk, siamesisk algätare. dom flesta lugna fiskar kan man väl säga
                  http://balthazar.blogg.se

                  Kommentar

                  Arbetssätt...