Kampfisk+Gurami=?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ztaffe
    • December 2004
    • 49

    Kampfisk+Gurami=?

    Kan man ha kampfiskar i samma kar som Gurami?
    Hörde att det kunde bli strul.
    Jag har visserligen bara två snälla kampfiskhonor. Men jag kanske vill ha en hanne nån gång.

    Hur är det med guppy, kan man ha guppy och kampfisk hannar tillsammans? Min nu avlidna aggressivare kampfiskhona tyckte om att förändra guppyskärtar.
    "Ett akvarium i hemmet är bättre än tio i affären"
  • Maethor
    • December 2004
    • 675

    #2
    Jag har ett Dvärggurami par med min kamphane, det går ganska bra men, jag tror att guramin har varit på och bitit lite på kampfisken. DEt var ganska jobbigt för kamphanen den första tiden, han for hela tiden och skulle bita och visa upp sig för guramisarna, men tror jag att det går bättre, han bryr sig inte så mycket om dom längre.
    Däremot så blev en av mina guppyhanar rejält biten av guramin, han åt upp hela stjärtfenan på honom
    Så jag tror att det beror mycket på hur dominant båden kampfisken och guramin är om det ska gå. Kamphonor tror jag skulle gå bra med guramin.
    112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
    105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
    54L: ca 15 kamphanar
    90L: 3kamphanar
    90L: 3kamphanar
    90L (marin): 3kamphanar
    6x2L: Kamphanar

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

    Kommentar

    • Maethor
      • December 2004
      • 675

      #3
      Oj, missade din andra fråga
      Jag har både guppy hanar och honor tillsammans med kamphanen och det går bra. Men däremot så är inte hanarna fullvuxna så man får se hur det går när dom blir det.
      JAg har Guppy och kamphonor tillsammans också och det går bra, men det är värre med kamphonor tillsammans med kamphanen, då höll hanen på att bli en hona i utseendet (misste alla sina fenor).
      112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
      105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
      54L: ca 15 kamphanar
      90L: 3kamphanar
      90L: 3kamphanar
      90L (marin): 3kamphanar
      6x2L: Kamphanar

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

      Kommentar

      Arbetssätt...