Kan ingen svara mig om Kampfiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Signe
    • January 2005
    • 141

    Kan ingen svara mig om Kampfiskar?

    ingen fråga
    Senast redigerad av Signe; 18 February 2005, 06:32.
  • cool
    • October 2002
    • 1869

    #2
    Ursprungligen postat av Signe
    snälla...
    men va vill du veta då?
    Bilder:http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75730
    NY MSN:t__skate@hotmail.com
    Skorpion och amfibie fantast

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Ursprungligen postat av Signe
      snälla...
      Ja nu har jag i alla fall gett dig ett utömmande svar på alla dina frågor (dvs inga frågor alls) - så nu måste du väl vara nöjd .
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Signe
        • January 2005
        • 141

        #4
        Ber om ursäkt......kanske inte har lärt mig riktigt hur det går till här på forumet..sorry.

        Ska bättra mig, va inte arg på mig MVH Nina

        Kommentar

        • Sissi
          • January 2005
          • 83

          #5
          Vad vill du veta då??
          Det finns ett litet ord, för lite använt på vår jord. Det stillar smärta, det lindrar gråt. Det lilla ordet är förlåt.

          Kommentar

          • plizken
            • April 2004
            • 1293

            #6
            Ursprungligen postat av Signe
            Ber om ursäkt......kanske inte har lärt mig riktigt hur det går till här på forumet..sorry.

            Ska bättra mig, va inte arg på mig MVH Nina
            Ingen är arg på dig men lite konstigt är det nog att du efter 43 inlägg inte frågar rakt ut vad du vill veta när du vill veta något.

            Kampfiskar. ptjaa. Det är en typ av labyrintfiskar som kommer från asien. Labyrintfiskar har ett organ som heter labyrintorgan och är någon primitiv lungvariant vilket gör att dess gälar är ganska dåliga och blir bara sämre ju äldre den blir. Dom kan pga detta andas atmosfäriskt syre vilket gör att dom kan trivas ypperligt i små vattenmängder.

            Lever i vilt tillstånd i grunda vattendrag (Näst intill pölar) i asiatisk jungelmiljö.

            Dom har en lite latjo genetisk skillnad från dom flesta andra fiskarter, man skulle lite krasst kunna säga att delar av vad den äter kristaliseras och hamnar under skinnet som ett lager av pärlor vilket ger dom (Särskillt hanarna) dess briljanta färger.

            Väldigt revirhävdande och bör inte hållas mer än en hane per akvarium då dom med största säkerhet dräper varandra. Honorna kan i vissa fall gå bra att ha flera av.

            Hanen bygger skumbo vid ytan vid lek.

            Kan ge sig på andra färgglada fiskar i tron om att det är en artfrände.
            Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

            Kommentar

            Arbetssätt...