Kampfisk...hane och två honor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Signe
    • January 2005
    • 141

    Kampfisk...hane och två honor

    Hej alla..!!! Jag har nu en fin hane, och två honor.....när vill nu hanen bygga skumbo? hur vet jag det? Den ena honan är nu rund om magen, varför gör inte hanen något? snälla ni som vet, svara till mig. Jag vill så gärna att det ska bli yngel.

    mvh Nina
  • mckvinnan
    • December 2004
    • 760

    #2
    Två riktigt bra sidor med all möjligt matnyttig information om kampfiskar och hur man ska få dem att lägga skumbo. Lycka till!



    Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

    Kommentar

    • Signe
      • January 2005
      • 141

      #3
      Tack, bra sidor, men jag undrar om man kan se på hanen när det är dax att göra ett skumbo? Min hona är så tjock nu, varför gör han inget?

      mvh Nina

      Kommentar

      • Mini_agge
        • May 2004
        • 165

        #4
        Bor han tillsammans med de båda honorna börjar han troligen inte att bygga på ett bo, flytta honom till ett eget akvarium så går det nog bra.
        ASTA =)






        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=182580

        Kommentar

        • Signe
          • January 2005
          • 141

          #5
          Tror du det? då får jag flytta honorna till ett annat som jag har guppy mm i. Går det bra?
          Nina

          Kommentar

          • Mini_agge
            • May 2004
            • 165

            #6
            Det är inte säkert att honorna är snälla mot guppysen, det beror på hur stora de är och hur de är som individer, men du kan testa och hålla uppsikt på hur det går med kamphonor + guppys. Jo då tror jag i alla fall att han nog ska bygga ett bo =)
            ASTA =)






            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=182580

            Kommentar

            • Signe
              • January 2005
              • 141

              #7
              Men, ska jag bara ha en hona hos hanen? Nu har jag flyttat tillbaks honorna, så nu är dom alla tre hos hanen. Hjälp mig, jag vet inte hur jag ska göra!!!

              Kommentar

              Arbetssätt...