Skumbo..? kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Signe
    • January 2005
    • 141

    Skumbo..? kampfisk

    God kväll alla!!

    Nu har jag en fråga, gör hanen ett skumbo fast han är själv..? Jag trodde han måste ha en hona först. Jag har en hane själv nu, i morgon tänker jag åka och köpa en hona till honom. Vad ska jag tänka på tycker ni?

    Ni är så snälla om ni svarar så mycke ni kan..
    mvh Nina
  • carmahan
    • February 2004
    • 265

    #2
    Du bör köpa två honar, det kan bli förmycket för en hona att hantera hanen. Du ska även ha en hel del gömställen där honorna kan pusta ut. Hanen kan bli väldigt intensiv. Honan får inte vara förstor för hanen, då kan hanen inte "krama" om henne. Du kan hitta massor med information här på zoopet. Jag har läst en jättebra hemsida, där står allt om kampfiskar, tyvärr kommer jag inte ihåg vart.

    MVH
    carmahan

    Kommentar

    • mckvinnan
      • December 2004
      • 760

      #3
      Suverän sida på nätet

      Den här sidan har jag själv printat ut från nätet och den innehåller fantastiskt mycket båder rolig och nyttig information om kampfiskar. Hon beskriver även mycket noggrant hur man ska gå tillväga om man vill ha kampfiskyngel och få dem att överleva etc. Rekommenderas varmt!


      Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

      Kommentar

      Arbetssätt...