Passar me kampfisk??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sissi
    • January 2005
    • 83

    Passar me kampfisk??

    Halloj!!... ja undrar om man kan ha kampfisk till de fiskar ja har i mitt 110L kar??...

    Fiskarna:
    24 neontetror
    6 guppys
    2 blå guramis
    2 snart 3 mosaikguramis
    2 corrysar
    2 neonsvärbärare

    Tacksam för svar!!
    Det finns ett litet ord, för lite använt på vår jord. Det stillar smärta, det lindrar gråt. Det lilla ordet är förlåt.
  • Mini_agge
    • May 2004
    • 165

    #2
    Tyvärr tror jag inte att det skulle gå så bra, kampfiskar har en tendens att vara elaka mot guppys och det där med guramis och svärdbärare vet jag inte, jag tror att det antingen kan bli så att den stackars kamphanen får bitna fenor eller så är han mcket aggresiv, honor är också aggresiva mot guppys.
    ASTA =)






    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=182580

    Kommentar

    • Sissi
      • January 2005
      • 83

      #3
      Okey... Men ja har hört att de e olika fiskar, eller är alla elaka mot guppys??...(synd, ja som hade sett fram emot ett par kampisar!!... )
      Det finns ett litet ord, för lite använt på vår jord. Det stillar smärta, det lindrar gråt. Det lilla ordet är förlåt.

      Kommentar

      • Mini_agge
        • May 2004
        • 165

        #4
        jag tror att det kan va olika från individ till individ men det vanliga är nog att de inte går så bra, men kolla i djuraffären, ibland finns det ju kampfiksar som simmar bland guppys, om du köper en som gör de kanske det går bra... Fast jag vet inte. Du kan ju alltid testa och annars lämna tillbaka fisken, fast det kanske inte är så bra.
        ASTA =)






        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=182580

        Kommentar

        • Sissi
          • January 2005
          • 83

          #5
          Okey... Tack för förslagen!!
          Det finns ett litet ord, för lite använt på vår jord. Det stillar smärta, det lindrar gråt. Det lilla ordet är förlåt.

          Kommentar

          • Jocki
            • January 2005
            • 36

            #6
            Jag hade guppyn med min kampfisk förr och det gich hur bra som helst!
            ...ända tills jag fick dit lite tigerbarber...kampfisken blev någålunda uppäten.
            Men guppyn hade jag,vissa kan tycka att kampfiskar blir elaka mot mindre fiskar,enligt mina iaktagelser så kan du ha guppyn med dom.
            Men köp en kampfisk som e lite mindre en vanligt.

            Kommentar

            • mckvinnan
              • December 2004
              • 760

              #7
              Jag har en kamphane o 3 honor ihop m mina firrar och det blev mycket lugnare och mer harmoniskt när de kom ned i mitt kar och de låter de andra fiskarna var ifred. Däremot håller kamphanen efter vår huligan (blåciklidynglet) som tidigare terroriserade alla andra fiskar, han har nu blivit mycket lugnare. De firrarna vi har är: 8 kilfläckar, 3 guppys, 2 siameser, 1 glasmal, 1 ancistrus, 1 blåciklidyngel, 4 kampisar. Däremot har jag hört andra som fått problem. Beror nog väldigt mycket på vilken fisk det är man får med sig hem. Nog bra att ha en reservplan om det inte skulle fungera.
              Allt började med ett enda överlevande litet yngel av arten blåciklid.. Robinson R.I.P. Har för närvarande ett 80 liters väggakvarium, 600 liters sötvattensakvarium och 900 liters saltvattensakvarium.

              Kommentar

              • Sissi
                • January 2005
                • 83

                #8
                Jag har varit köpt 2 kamphonor i går, de håller sig undan för alla andra fiskar och verkar nästan mesigt snälla!!... Fast de kanske inte har kommit till rätta än... Ska gå och köpa en kamphane på torsdag lr fredag....
                Det finns ett litet ord, för lite använt på vår jord. Det stillar smärta, det lindrar gråt. Det lilla ordet är förlåt.

                Kommentar

                Arbetssätt...