Buken svulen! VARFÖR????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • NoZ
    • July 2004
    • 272

    Buken svulen! VARFÖR????

    buken har svulnat pa mona kampfiskhonor inte alla men vissa inte normalt som med ägg utan snarare som om de har svalt en glas kulla non som har någon ide varför händer dessa kan de va non sjukdom eller inga nadra fiskar verkar ha några problem hmmm kanske värt att nämna hade månfiskar där innan så vattnet va saltig inte så mycket men jag har bytat halva tanken nu den e på (310l) PLZ SVARA!!!!
    TACK!!!!
    http://s1.bitefight.se/c.php?uid=27783
  • systemfel
    • May 2004
    • 43

    #2
    hej du jag hade samma problem med en black molly som dog efter ett tag jag försökte med allt satte den i eget räddnigs akvarium den var pig en dag sen kunde den ligga på botten och sedan var den pigg efter ett par timmar igen. men en dag ja då bara låg den där.. Kan vara någon förgiftnig+ kan det vara ålderdom. vet inte om din kampfisk har samma symtom men min stog nästan fjällen rakt ut trode min var gravid oxå men icke.. kanske har du för kallt i ditt akvarium där av en del mystiksa sjukdomar har läst en del om att tempen måste vara rätt annars kan dom få både det ena och det andra
    http://systemfel79.blogspot.com/

    Kommentar

    • Shagrat
      • September 2004
      • 335

      #3
      Är den uppsvullen och fjällen står ut är det troligtvis bukvattensot.
      Ja, jag vet att jag inte kan stava....
      Min zoon

      Kommentar

      • peterhaack
        • November 2004
        • 1752

        #4
        BUKVATTENSOT
        SERA: har en medicin som heter baktopur mot detta
        Siten där alla plantor växer PlantSwap!

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          ...fast den funkar inte. Finns ingen effektiv medicin mot bukvattensot. Ibland hämtar sig fisken, men i de allra flesta fallen är det game over.
          Salt orsakar nog inte bukvattensot (fast det är inte helt omöjligt) utan vanligaste orsaken är, enligt min mening, ruttet foder; ofta, återigen enligt min mening, ankomna röda mygglarver.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • NoZ
            • July 2004
            • 272

            #6
            Tack tempen e 28-29 grader de pasar kampfiskar de har fåt röda mygglarver har redak doserat hella med baktopur men de verkar inte funka fins de non alternativ lösning typ byta all vaten sen börja from början de blir jobbigt på en 310 men men.
            hmm de andra fiskar då hur klarar de sig hur blir inte de sjuka? ja men om de e så so e de så den simar runt fjälen sticker inte ut specielt eller kanske inte alls hade en honna inan fjälen stac inte ut henne slänge jag deta här e en orange kampfisk hona som jag tycker väldigt mycket om men om de går inte bota jag har yngle fråm henne ingen e orange men de bar på genen so kanske de blir nesta generationne orage tack så mycket för era svar.
            http://s1.bitefight.se/c.php?uid=27783

            Kommentar

            Arbetssätt...