Kampfiskakvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mammso
    • August 2004
    • 25

    Kampfiskakvarium?

    Trivs verkligen kampfiskar i små akvarium?
    Jag har ett 60-liters..(tror jag) som har stått i förråd ett bra tag nu..Jag tycker att kampfiskar är otroligt vackra. Kan man ha dem i ett sånt typ en hane och hona eller ska man skaffa en sån där minimalisk kub att ha en i. Jag såg en sån på akvarieaffären och trodde att varenda fisk var död innan jag såg att en rörde sig, så nu funderar jag på att rädda en..
    A-SM
  • Shagrat
    • September 2004
    • 335

    #2
    De klarar sig i små, och det är för vissa det samma som att de trivs. Ett 60l är utmärkt för kampfiskar och du kan ha med någon/några honor också om du har växter o så de kan göma sig lite.
    Ja, jag vet att jag inte kan stava....
    Min zoon

    Kommentar

    • mammso
      • August 2004
      • 25

      #3
      Ursprungligen skickat av Shagrat
      De klarar sig i små, och det är för vissa det samma som att de trivs. Ett 60l är utmärkt för kampfiskar och du kan ha med någon/några honor också om du har växter o så de kan göma sig lite.
      Vad kul!! Då kanske man kan starta ett litet igen Har ett uppstartat 102-liters inte 110-liters som jag har skrivit i nåt inlägg.. blandade ihop lite grann Jag får nog se över silikonskarvarna och sånt också..
      A-SM

      Kommentar

      • Maethor
        • December 2004
        • 675

        #4
        Jag tycker att du ska skaffa minst tre honor gärna 4 till honom. Jag hade en hane och två honor en gång men det blev krig mellan dom två så dom slet sönder fenorna. Det slutade med att den hona inte hade någon stjärtfena, och då menar jag ingen. Då köpte jag två till och sedan var allting frid och fröjd
        112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
        105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
        54L: ca 15 kamphanar
        90L: 3kamphanar
        90L: 3kamphanar
        90L (marin): 3kamphanar
        6x2L: Kamphanar

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

        Kommentar

        • kirameki
          • November 2004
          • 18

          #5
          Ursprungligen postat av Maethor
          Jag tycker att du ska skaffa minst tre honor gärna 4 till honom. Jag hade en hane och två honor en gång men det blev krig mellan dom två så dom slet sönder fenorna. Det slutade med att den hona inte hade någon stjärtfena, och då menar jag ingen. Då köpte jag två till och sedan var allting frid och fröjd
          det där med hur många honor man ska ha till hanen har jag märkt är väldigt olika från fiskar till fiskar. jag har nu en hona och en hane i ett 18-liter akvarium, och det fungerar utmärkt. jag har tänkt skaffa ett 30l och skaffa en hona till åt honom, men jag har inte plats för ett akvarium till just nu, tyvärr...

          Kommentar

          • Maethor
            • December 2004
            • 675

            #6
            Jo det är sant. Hanen som jag har nu går inte att ha med kamphonorna eftersom dom "äter upp" honom. Det är olika från honor till honor hur aggressiva dom är.
            112L: Kampfiskar, 2blågurami, 1guldgurami, 15 neontetror, 1kinesisk algätare, 2-3ancistrus.
            105L: 3Eldbukssalamandrar (Jack, Elizabeth, Anamaria) +några salamanderyngel.
            54L: ca 15 kamphanar
            90L: 3kamphanar
            90L: 3kamphanar
            90L (marin): 3kamphanar
            6x2L: Kamphanar

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702

            Kommentar

            Arbetssätt...