Lek !

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Den undrande guramin
    • December 2004
    • 16

    Lek !

    Mina marmor guramisar håller på att leka just nu men hanen verkar äta upp romen och har inte gjort något skumbo ? gör han det senare ?

    Svar snabbt tack =)
  • Den undrande guramin
    • December 2004
    • 16

    #2
    Vill jätte gärna vilja veta om någon har sett en gurami lek och kan förklara om han ska göra ett skumbo eller bara äter romen ?

    min första lek så det är jätte spännande
    //mvh Guramin

    Kommentar

    • Den undrande guramin
      • December 2004
      • 16

      #3
      Inget bo än romen ligger lite här och var
      vad ska jag göra ?

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        #4
        Jag vet inte hur marmorgurami leker. Jag har haft dvärggurami och fick även lek. Men dom byggde ett skumbo. Men jag vet att en del guramis bygger dåliga bon. Kanske du kan googla lite och hitta något om just marmorguramin? Har dom flytväxter i ytan? Det brukar uppskattas av guramis.
        En del guramihanar blir ruggigt elaka på sina honor efter leken så man kan bli tvungen att flytta honan först. Man brukar bli rådd att när hanen slutar pyssla om boet så plockar man även ut honom. Guramiyngel är väldigt små. Att ingen svarat kan bero på att ingen som läser Zoopet ikväll faktiskt fått lek på marmorgurami. Det känns ju inget vidare att svara när man inte har något svar. Väldigt kul att du fått lek på dom i alla fall. Jag tror faktiskt inte det är så vanligt på just den sorten, men jag kan ha fel där.
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • Den undrande guramin
          • December 2004
          • 16

          #5
          All rom är nu uppäten men hanen vaktar fortfarande .. är lite besviken på att ingen visste men det var spännade och se hur dom lekte =) hoppas på svar

          Kommentar

          • Sonja
            • October 2003
            • 7357

            #6
            Det var synd, men har dom börjat så kommer dom nog att leka igen. Hade du några flytväxter åt dom? Det tror jag skulle vara bra.
            Det är säkert så att ingen odlat just marmorgurami som läser Zoopet.
            Alltid nyfiken!
            Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

            Kommentar

            • Den undrande guramin
              • December 2004
              • 16

              #7
              Jo det kanske är så nej men jag ska köpa flytt växter men vilka flyttväxter är bra ? har ingen anning ..

              Kommentar

              • Den undrande guramin
                • December 2004
                • 16

                #8
                förslag på flytväxter ?

                Kommentar

                • imported_n/a
                  • December 2004
                  • 80

                  #9
                  Varför inte fråga på Zoonaffärn ist för här?!
                  <font color="limegreen"><font face="Comic Sans MS">Jag har haft Kampfisk och Slöjsjärtar. Har inga fiskar nu.
                  Men jag är duktig på fiskar att hjälpa er =)</font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">

                  <font size="4"><center><font color="red"><font face="Georgia"> God Jul & Gott Nytt År </font id="Georgia"></font id="red"></center></font id="size4">

                  Kommentar

                  • Sonja
                    • October 2003
                    • 7357

                    #10
                    Dels finns ett par olika typer av flytormbunke. Dom heter Ceratopteris cornuta (vanlig vattenormbunke) och Ceratopteris thalictroides som är mer finbladig. Men i butikerna brukar dom vara planterade. Det mår dom inte så bra av utan blir mycket finare om dom får flyta. Dom får massor av skott på ytterkanterna av bladen.
                    Men ibland kan det vara svårt att hitta dom. Då kan man testa gälört, Limnophilia sessiliflora. Man planterar den på botten och den brukar växa upp väldigt fort och sen ligga på ytan och breda ut sig. Man kan också prova hornsärv, Ceratophyllum demersum. Fast just jag brukar inte lyckas så bra med dom. Men hos andra växer dom som riktigt ogräs. Den sätter man också i botten och den växer upp och lägger sig på ytan.
                    Alltid nyfiken!
                    Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                    Kommentar

                    • Sonja
                      • October 2003
                      • 7357

                      #11
                      Har du sett den här sidan?
                      http://www.akvarieguiden.nu/artarkiv.php~go~info~id~32~site~1
                      Alltid nyfiken!
                      Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                      Kommentar

                      Arbetssätt...