Infusorier av hö?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Legolas
    • April 2003
    • 107

    Infusorier av hö?

    Jag hade min första kampfisklek i går! Men nu kommer nästa problem. Jag hade tänkt ge ynglen Liquifry no.1 men dum som man är så tänkte jag inte att dom skulle leka så fort (efter 30min) och köpte inget när jag var in till stan igår. Nu till frågan visst kan man ge dom infusorier från hö? Jag har läst det någon stanns och har en glasburk med hö och vatten som har stått i ca en vecka. Ska man ge dom det färgade vattnet?
    Föressten hur långt i förväg måste man hälla i Liquifry no.1? Kan man göra det t ex imorgon så får dom äta infusorier direkt när ynglen har kläckts. Ursäkta alla frågor men det är som sagt min första kamfisklek! Yay!
    54L: 1 algätare, massor med guppy, 2kopparbarbar
    54L: 1 Kampfiskhane, 1 algätare, 6 guppyhonor
    32L: 1 Eldbukssalamander (Jack Sparrow)


    1 katt (Cello)
    2 kaniner (Arez och
    Callisto)
    1 Hund (Xelda)
    5 Hönor och 1 tupp
    www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=172702
  • Henreb
    • August 2004
    • 134

    #2
    Ja, det blir infusorier (hödjur) hur det funkar som fiskmat vet jag inte. Tar nog en vecka, det var på gymnasiet jag gjorde sånt senast.

    Men tänk på att det luktar illa....
    540L Sydamerika

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      Legolas: sök på "toffeldjur" och "odling" på google. Då hittar du t.ex.
      http://hem.passagen.se/vaaf/tips/toffel.htm

      Jag hade skrivit ett långt inlägg om ersättningsfoder, men Zoopet åt upp det, och jag orkar inte skriva in det igen. I korthet: liquifry är en uppslamning av ägg-gula och öljäst, och funkar hyfsat för att hålla yngel vid liv tills de kan ta näringsrikare foder (som nykläckt artemia och finkrossat torrfoder), men kan du få tag i Baby Star ersättningsfoder så är det avsevärt bättre än liquifry.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      Arbetssätt...