Vilken art?

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    • December 2003
    • 163

    Vilken art?

    Ändrar min tråd lite med en ny fråga. Vilken art av killis är det på bilden .. suddig men ändå =/

    http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=144139&gid=307243
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    om man blandar killis bör de helst vara av samma storlek - annars kan det bli trubbel.
    Sedan bör honorna inte vara för lika varandra - för då har du trubbel.
    Men jag har t ex haft Riv cylindraceus och Fp gardneri tillsammans utan problem.
    Och jag hade en hel del annan fisksoppa (bl a paletter, stimfiskoch troligen någon mal) i akvariet ifråga men det var väl på 225 liter eller så...
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • Måns
      • June 2002
      • 191

      #3
      Det beror vilka sorters killies som du ska ha. Det är ungefär som att fråga om man kan ha två ciklider ihop.
      http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=262584&gid=262589

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        #4
        Det tycker jag kanske kan gå an...
        Gardnerin är dock aningen större än bivittatum men honorna borde man kunna skilja åt.
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Det är dumt att ändra en tråd med många svar - blir förvirrat för de som hoppar in senare. Killis är svåra att artbestämma på bara bilder. Man bör ta reda på vilka arter man köpt. Men den större är närmast en Fundulopanchax - sjoestedti skulle jag tro om stjärtfenan har tre tungor vilket man inte kan se på bilden.
          Jmfr med: http://zoonen.com/perzoonen/visabild.asp?oid=245510#
          Det mindre är nog en Nothobranchius - men jag vet inte vilken.
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • imported_n/a
            • December 2003
            • 163

            #6
            filåt då .. men tack iaf.

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              #7
              Jag har klickat mej genom nothos på killidata-online och jag hittade ganska få med ränder som den mindre av fiskarna.
              N eggersi har vissa ränder men liknar inte helt den mindre fisken på kortet. men det ser ut som en Notho eller en nära släkting till dem.
              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • erikthur
                • March 2004
                • 9953

                #8
                Den här tråden ser lite konstig ut eftersom det första inlägget ändrats tre dagar senare och en del inlägg därefter tagits bort av någon anledning.....
                Killies is a lifetime passion

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  Den här tråden ser lite konstig ut eftersom det första inlägget ändrats tre dagar senare och en del inlägg därefter tagits bort av någon anledning.....
                  Självklart så skall man inte göra sådana ändringar i gamla inlägg att tråden blir svårförståelig. Det är ju rätt oförskämt mot de som tagit sig tid att svara efetrsom deras svar då blir rätt konstiga.
                  Jag låser därför tråden.
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...