Bakgrunden speglar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LGreco
    • April 2004
    • 13

    Bakgrunden speglar

    Hej på er!

    Nu är det såhär att jag i går satte fast en bakgrund på mitt kar. Det är en plansch-bakgrund som jag klistrade på på utsidan av karet. Motivet är två trädstammar och en klippvägg. Problemet är nu att den här bakgrunden speglar och min Kampfiskhane har inte betett sig som vanligt sen den sattes på. Igår upptäckte jag att han vid ett tillfälle gjorde sig redo för kamp, stirrade in i sin spegelbild, öppnade gällock och spände på fenorna, ganska coolt och se faktist men min fråga är om det är dåligt för honom i längden, eller kommer han att bli van?
    ...som fisken i vattnet!
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Varför speglar bakgrunden?
    Försök att sätta fast densamma med olja mellan så du slipper speglingseffekten.
    Kampfisken lär knappast lugna ner sej fullständigt
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • LGreco
      • April 2004
      • 13

      #3
      Vet inte varför den speglar, den är rätt mörk överallt och det blir liksom en speglingseffekt... tycker också det är konstigt...

      hur ska olja lösa problemet? det kommer ju bli massa kladd och så kommer det ju uppstå luftbubblor emellan.

      men vad vet jag, har ju inte provat... du får gärna förklara utförligare!
      ...som fisken i vattnet!

      Kommentar

      • Neptun
        • March 2004
        • 719

        #4
        pensla olja på bakgrunden och fäst den mot glaset.
        Det blir kladdigt, men det är ju bara att tvätta av när du tar bort bakgrunden, om du nu vill göra det.
        För att bli av med luftbubblorna så använder du en linjal eller liknande och drar ut bubblorna mot kanten.
        "Failure does not require planning"

        Kommentar

        • LGreco
          • April 2004
          • 13

          #5
          tack, nu blev jag lite mera övertygad!
          kan ni rekomendera det bästa sättet att sätta fasten? eller räcker det bara med oljan? behövs inget tejpande eller nått liknande?
          ...som fisken i vattnet!

          Kommentar

          • LGreco
            • April 2004
            • 13

            #6
            nu ser jag att kampfisken har fått vit färg på kroppen, först upptäckte jag bara det på huvudet. han är röd men nu med mycket vitt? vad kan vara felet? obervera: detta är alltså sen igår då jag satte på bakgrunden...
            ...som fisken i vattnet!

            Kommentar

            Arbetssätt...