Kampfiskar+Svärdbärare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marit
    • September 2004
    • 244

    Kampfiskar+Svärdbärare?

    Hej!
    Har mina Svärdbärare (4 st) i ett 105liters tillsammans med tre hisonotus Leucofrenatis samt tre svärdbäraryngel. Kan man skaffa ett Kampfiskgäng (tänkte mig 1+2-3)och ha dom i samma? Går dom i hop? Biter svärdbärare av dom fenorna? Äter kampisar upp sv.bärarynglena?
    /Marit
    105 liter blandad kompott, mest levandefödare....
  • kirameki
    • November 2004
    • 18

    #2
    eftersom akvariet är såpass stort så borde du kunna ha dom i samma, men det är mycket möjligt att kampfiskarna kommer att äta upp ynglena. Men just att ha svärdbärare och kampfiskar i samma har jag lyckats med förut, även om det bara var en kort period.

    Kommentar

    • Dragge
      • October 2004
      • 229

      #3
      Jag kör med svärdbärare och en kamp hane i samma och det funkar prima. Hade tänkt mig att skaffa 2 honor till han o se om jag kan få dom och leka. Skulle vilja få fram en kull eller 2 med yngel.

      Kommentar

      • Marit
        • September 2004
        • 244

        #4
        Hej igen!
        Har blivit fasligt sugen på kampisar nu, hade ientligen tänkt skaffa Molly och ha tillsammans, men det öutar nu mer åt kampfiskar istället. Svärdbärarynglen är nu 1,5 cm stora, och har massor av flytväxter att gömma sig i. Hoppas att det funkar. Tack för alla tips!
        /Marit
        105 liter blandad kompott, mest levandefödare....

        Kommentar

        Arbetssätt...