Mysteriet med den döda guramin

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nattis
    • October 2004
    • 20

    Mysteriet med den döda guramin

    Min dvärggurami-tjej har dött och jag har ingen aning om varför. Jag byter ca 30% av vattnet varje vecka. Hon har inte verkat slö eller haft några konstiga prickar eller andra synliga förändringar. Alla andra i akvariet verkar må bra. Jag har varit borta en vecka och min sambo har varit hemma hos fiskarna och han sa att hanen har jagat bort henne så fort hon kommit nära honom i slutet av veckan, så jag antar att han är huvudmisstänkt om inte för mord så iaf för medhjälp till mord
    Jag har bara haft dem i nästan två veckor förresten...

    Vad ska jag göra nu? Ska jag köpa en ny tjej åt honom, det borde jag väl de är ju parfiskar. Ska jag fråga affären om jag får en ny "på garantin", såna där borde hålla längre än två veckor Ska jag vänta ett par dar först och se så att alla fortfarande mår bra eller ska jag köpa en när jag ändå köper yngelmat imorgon? Hon dog i söndags eller sent i lördags förresten.

    Många frågor som vanligt...
    -Nattis
  • Gardener
    • October 2004
    • 136

    #2
    Dvärgguramihannar är ofta riktigt jäkliga mot sina honor. Köp flera honor åt honom så han har fler att jaga.... Ehhh låter som djurplågeri?:-)

    Har varit med om samma sak, honan blir helt enkelt ihjälstressad....

    Kommentar

    Arbetssätt...