Kampfisk hona hane konflikt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yalle
    • September 2004
    • 12

    Kampfisk hona hane konflikt

    Jag har en röd kamphane å 2 kamphonor båda har en vit prick.
    Jag har nu kamphanen själv i 27 l karet men innan så hade jag en glasskiva emellan i mitten så honorna va på ena sida å hanen på den andra. Första dagen så blåste sig hanen upp å byggde skumbo den andra dagen så brydde han sig inte så mkt byggde på sitt skumbo bara å den tredje så tog jag bort skivan (kanske väntade för kort?) i början gick det bra men sedan efter ett par timmar så såg jag inte honorna fick leta lite lätt,dom hade gömt sig fast hanen gav inte upp han jagade dom så fort han såg dom.
    Jag har en grotta å en ihålig trädstam och lite växter.

    Vad ska jag göra?!
    Jag vill ju ha dom ihop fast nu bor honorna ihop i 110 liters karet!
    Jag vill ju ha lite yngel !?
    Ska jag byta akvarium till 42 liters akvariumet? blir det bättre då!?
    Yalle med 3 Akvarium 110 liter samt 42 liter och 27 liter! Har 5 st Svarta neontetror,15 st Neontetror, 5 st Halv vuxna guppyyngel, 2 st kamphonor och en Skäggmal och en Röd kampfiskhane i 27 liters karet !
  • malawi´n
    • August 2003
    • 1643

    #2
    Tror faktiskt att hanen alltid kommer att jaga honorna när han vill leka...

    Mvh Malawi´n
    Björn Forsberg

    Kommentar

    • Bubbelina
      • June 2003
      • 322

      #3
      KOlla in mina artiklar på zoonen så får du en massa tips, Lycka till!
      "Allways look at the brhigt side of life.."

      Kommentar

      • Yalle
        • September 2004
        • 12

        #4
        Nu har honorna börjat bråka med varandra.....dom bor nu till sammans i ett 110 liters akv. med neontetror å svarta neontetror.... det är en som jagar den andra! Vad ska jag göra????
        Yalle med 3 Akvarium 110 liter samt 42 liter och 27 liter! Har 5 st Svarta neontetror,15 st Neontetror, 5 st Halv vuxna guppyyngel, 2 st kamphonor och en Skäggmal och en Röd kampfiskhane i 27 liters karet !

        Kommentar

        Arbetssätt...