kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aling
    • September 2004
    • 2

    kampfisk

    Hejsan!

    jag funderar på att kanske införskaffa mig en kampisk och ett par kampfiskhonor, men nu undrar jag en sak. Kan man ha dom tillsammans med tex praktbotia och några olika arter dvärgciklider??? Jag har palettciklid, fjärilsciklid ocg kakaduciklid. Och så undrar jag en annan sak, vilka fiskar går under benämningen "fenbitare"

  • NoZ
    • July 2004
    • 272

    #2
    De fiskar du nämde e på boten av karet kampfisken brukar va uppe vid ytan så de skall inte va non problem men prova så kanske de går de flesta säger här man kan inte ha guppy med kampfiskar de har jag inte non problem över huvudtaget så de e bara att testa men de skal nog gå bra tror jag
    http://s1.bitefight.se/c.php?uid=27783

    Kommentar

    • Millie
      • August 2003
      • 293

      #3
      Jag har en kampfisk ihop med mina fjärilsciklider, och det är inga problem. Nu är mitt akvarium visserligen ganska högt, så det är en bit mellan kampfisken som helst är där uppe och fjärilarna som är nere nära botten. Men kampfisken brukar gå ned för att äta om jag ger mat som ramlar ned på sanden (t.ex. fryst artemia - favoritmaten), och då samsas de allihopa utan problem.

      Det jag tycker låter litet osäkert dock är att du har palettciklider. De brukar väl vara ganska aggressiva, och kan kanske ge sig på kampfisken? Kampfiskar är ju rätt långsamma med sina stora fenor, och de blir stressade av elaka fiskar...

      Kommentar

      Arbetssätt...