2 kamphanar på 65 liter (?!)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kevlargirl
    • May 2003
    • 205

    2 kamphanar på 65 liter (?!)

    Börjar misstänka att en av mina kampfiskhonor är en hane! Hon (eller han) har utvecklat stora vackra fenor och beter sig allmänt "karlaktigt", som att spänna ut gälarna och uppvakta eller småbråka de andra 2 honorna. Än så länge har jag aldrig sett någon maktkamp melllan denna och (den andra) hanen. De har gått tillsammans i ett antal månader nu. Är det möjligt att det är 2 fredliga hanar jag fått, eller finns det honor som blir lika storfenade och fina som hanarna?
  • NoZ
    • July 2004
    • 272

    #2
    de kan va de va en yngre hande du fick på köpet som hona som jag fick den äldre hanen bryr sig inte i början om honnom men sen när de blir konkurens så de blir nog tida att flyta honom medan du kan
    http://s1.bitefight.se/c.php?uid=27783

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      För cirka 25 år sedan i Uppsala akvarieförenings lokal vill jag minnas att det gick ett stort antal könsmogna kampfiskhannar fredligt tillsammans i samma burk. De kom från samma kull och hade växt upp tillsammans.

      Och det var många hannar på ett litet utrymme. Om en hanne skulle bli könsmogen i dett akvarium så skulle det nog kunna fungera, men hållett öga på dem.
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • kevlargirl
        • May 2003
        • 205

        #4
        Tack, det ska jag.

        Kommentar

        Arbetssätt...