Kampfiskar som slåss!! Hjälp!!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dreeamcatcher
    • August 2004
    • 179

Kampfiskar som slåss!! Hjälp!!

...Köpte 1 kampfiskhane och 3 honor idag i djuraffären. men jag är inte säker om det är honor eller inte, för alla spänner ut sina fenor och fäller ut en sak vid gälarna så fort dom får syn på varann.
    Har honorna ockås sånna där saker dom kan fälla ut under gälarna?
    Han som skulle vara hanen har mkt längre fenor än dom andra.
    Kan det vara så att honorna egentligen är hanar? Måste få svar innan dom gör illa varandra eller nått.

Driver hemsidan: www.kampfisk.just.nu

Allt du behöver veta om kampfisken!
  • aigo
    • August 2004
    • 2

jag har haft 3 honor tidigare, och de spände ut fenorna och gälarna hela tiden... även mot min hane. de gick dock aldrig till attack mot varandra, de vara bara sura om någon kom för nära.
    din kampfisk med de längre fenorna är garanterat den riktiga hanen.

Kommentar

• Glenn
      • April 2002
      • 3904

hej min akvariehandlare som jag känner mkt bra sa till mig att det är många som säljer unga hanar som int har fått sina långa fenor än som honor istället för att tjäna mer pengar....om detta stämmer eller inte vet jag men det är iaf vad han sa till mig.
      Mvh /Glenn

Min Zoon

Kommentar

• Lenmar
        • February 2004
        • 6154

Å min handlare sa senast idag att hon av sin grossist fått höra att det går en minst en hane per femtio honor som levereras till affärerna.

Edit: Även honor kan vara aggressiva... Om du kollar upp gamla ämnen på forumet komer du hitta många exempel på detta.
        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

Kommentar

• anna75
          • March 2004
          • 57

Hej
          Jag hade en kampfiskhanne tillsammans med tre honor.. två av dem blev lite "bitchiga" som jag kallar det... men han var ju lite tuff så han sa ju ifrån... sedan dog han när jag var på semester o när jag kom hem köpte jag en ny hanne (den som verkade vara den tuffaste i affären) men när jag släppte i honom var de två på honom direkt (den 3e e så snäll sååå ) o efter att han blivit av med halva fenorna i ett enda hugg så tog jag bort honorna o skaffade dem ett eget kar... o nu trivs han verkligen.... Alla kampfiskar fixar inte att leva tillsammans med det andra könet, ibland e det hanen som får stryk o ibland honan... Fungerar inte dina ihop så bör separera dem. De trivs inte annars... Fiskar slutar inte bara att attackera någon annan, efter vad jag lärt.....
          Men att det skulle vara någon hanne tror jag inte.. mina spänner ut sig hela tiden o visar upp sig.... (fast mina honor kan inte göra som hannen o spänna ut gälarna (eller vad det nu heter) men alla fenor o sånt spänner de ut rejält o visar upp sig (allra mest den lugna honan)

Lycka till....

Anna
          MvH Anna

"Even the Smallest Person Can Change the Course of the Future"

Kommentar

• cicci_81
            • June 2004
            • 51

Hos mig har jag två honor (1 vit och en blå) och en hanne (blå). Hanen jagar enbart den blåa honan! Den vita honan jagar också den blåa, fast bara på ett aggressivt sätt! Hanen verkar mer kärleksfull...

Det kan tydligen bli hur som helst med kampfiskar!
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=201493

Kommentar

Arbetssätt...