Köpa kampfisk :D

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • gogar
    • November 2003
    • 365

    #91
    Kampfisken har ju den egenheten att om det inte finns honor i "pölen" så vill den till nästa pöl och se om det finns några där.... Men en liten skiva eler lite folie som lämnar plats för mat funkar på en skål så inte hanen hoppar ut utan att slå i hövvet!! Han kan också tyvärr jaga ut honor som inte "passar" herrn ur skålen. Så nån typ av täckning vill jag nog rekommendera ändå.

    Ja Adam om du använder folie ska du lämna plats på sidan eller göra hål för mat och sådant- det ska inte bli lufttätt.

    Se här, hur trevligt det blev Adam! Du är hjärtligen välkommen till forumet och kanske du också kan lära oss något? Man blir aldrig expert på allt.
    Mvh Håkan
    - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

    Kommentar

    • adam_
      • July 2004
      • 97

      #92
      hehe. smickrare där.

      okej men om jag tar plast folie över oxh gör ett litet hål för matning och så ellr?
      / Adam

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=232043

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #93
        Bry er inte om vad folk har för storlek på deras kar, vilka fiskar de har och så vidare.
        Vi får bestämma själva vad som är bäst. Vissa kanske inte har råd till större akvarium? Tänk på lite!!
        Jag får fan ha mina fiskar hur jag vill, ingen bestämmer här
        Självklart skall man kritisera det som är fel. Om man inte har råd att ge sina djur en bra miljö så skall man inte hålla djur.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • gogar
          • November 2003
          • 365

          #94
          Lämna gärna plats på bägge sidor om folien så att säga - om du drar en fykant genom ett runt hål så får du ju typ två "halvmånar" på vardera sidan. Som du kan mata genom och syret "flyter ner"... Hoppas du fattar vad jag menar. Det viktigaste är att inte fisken när han hoppar bara träffar på luft och sedan golvet. Alltså att man minimerar möjligheten att hoppa ut.
          Mvh Håkan
          - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

          Kommentar

          • imported_n/a
            • August 2004
            • 23

            #95
            Adam! Fortsätt som du är!!
            BRA!!
            //<b><font color="orange">Mattias</font id="orange"> från <font color="black">Södertälje</b></font id="black">

            <font face="Comic Sans MS">Ps! <font color="limegreen">Har två styckna slöjstjärtar i en 20L Guldfiskskål </font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">

            Kommentar

            • gogar
              • November 2003
              • 365

              #96
              Jojo, -Blip- du kanske oxo kan få lite uppmärksamhet om du bara ligger i och skriver mer (duh!). Din signatur tror jag bara du själv tycker är rolig. Men om den är sann så.... Tja, den säger ju mer om dig som akvarist än något annat.
              Mvh Håkan
              - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

              Kommentar

              • adam_
                • July 2004
                • 97

                #97
                haha okej. men du. om folien. skall jag ha två hål eller?
                / Adam

                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=232043

                Kommentar

                • gogar
                  • November 2003
                  • 365

                  #98
                  Ja, minst. Om du nu inte har så mycket "kant" på skålen att fisken inte kan hoppa ur. Lämna ett par, tre hål i folien så att du kan mata normalt och det kommer ner luft. Vid vattenbyte ( 30% 1 gång i veckan) kan du alltid byta till ny folie. Det är ju inte säkert att kamphanen rymmer ändå, men jag har haft ett antal som stuckit sin väg....
                  Mvh Håkan
                  - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

                  Kommentar

                  • adam_
                    • July 2004
                    • 97

                    #99
                    okej.jag skall ha 2 hål och tack så mkt . ja vill inte ta ngra risker. tack så mkt för idag. godnatt
                    / Adam

                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=232043

                    Kommentar

                    • imported_n/a
                      • August 2004
                      • 23

                      Min granne och kompis hade en Akvarium med full utrustad 250L med över 100 olika fiskar!!
                      Han slänge alltihopa, han spolade ner fiskarna på toaletten och slänge Akvariumet, fodret å allt!
                      //<b><font color="orange">Mattias</font id="orange"> från <font color="black">Södertälje</b></font id="black">

                      <font face="Comic Sans MS">Ps! <font color="limegreen">Har två styckna slöjstjärtar i en 20L Guldfiskskål </font id="limegreen"></font id="Comic Sans MS">

                      Kommentar

                      • gogar
                        • November 2003
                        • 365

                        Chockverkan funkar bara om folk bryr sig om vad du säger......
                        Det är ju inte bra - men det är lite mycket nu, du.
                        Mvh Håkan
                        - som bara uttrycker sin personliga åsikt och erfarenhet. Jag kan ha fel - och då lär jag mig (förhoppningsvis).

                        Kommentar

                        • NoZ
                          • July 2004
                          • 272

                          Blip har du behöv av uppmärksamhet eller not sen du bara typar på utan att tänka verkar de va som. Kan ha fel

                          from non som har
                          6.St kampis hanar/14 Honor
                          http://s1.bitefight.se/c.php?uid=27783

                          Kommentar

                          • shpend
                            • August 2002
                            • 2010

                            Noz: Vad köpte du dina kampfiskar för och vad kostar kamphannar där du bor?

                            Kommentar

                            • anli
                              • October 2002
                              • 654

                              snacka om trollvarning i denna tråd! Fantastiskt att de kan poppar upp ur mossan så här hur som helst!
                              Anders Lindersson
                              Anders Akvariesida

                              Kommentar

                              • NoZ
                                • July 2004
                                • 272

                                Shpend: de kostar 40:- några e from thailand några from danmark några svenska lite överalt beror på var jag reser om du kommer till HBG du har danmark nära och köpenhamn har stor utbud på firar så
                                http://s1.bitefight.se/c.php?uid=27783

                                Kommentar

                                Arbetssätt...