Gurami

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LIAN0618
    • September 2003
    • 94

    Gurami

    Är det någon som kan säga hur en mosaikgurami är till sättet i ett sällskaps akvarie??
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    #2
    Lugn och stillsam. Plöjer långsamt genom vattnet. I alla fall mina tre. Har av misstag två hanar med en hona och hanarna bråkar inte med varandra. Man kanske skall tänka på att inte blanda den med fenbitare.
    Mvh // Jenny
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • wadel
      • June 2003
      • 140

      #3
      Våra var likadana , lugna och stillsamma - blir lätt skrämda av andra stressigare / vildare fiskar.

      mosaiken blir ganska stor , minst 150 liters akvarium bör man ha , de växte snabbt ur vårat 100 liters så vi fick skänka bort fiskarna :-(

      Kommentar

      • jackson
        • September 2003
        • 1242

        #4
        Har fyra hanar och två honor i ett 540 liters kar, och det fungerar utmärkt. De är ganska lugna, men vet att ta för sig av maten. Hanarna bygger bo ibland, och har även sett att de lekt av honorna. Men de övriga innevånarna i karet har sett till att det inte blivit något.
        Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
        Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

        Kommentar

        • LIAN0618
          • September 2003
          • 94

          #5
          Jag ska köpa ett nytt akvarie som är ca 270 liter...

          Kommentar

          Arbetssätt...