Kampyngel olika stora

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rexon@
    • August 2002
    • 578

    Kampyngel olika stora

    Hej, mina kampfiskyngel är nu över 1 månad men de är olika stora. Finns de risk att de större kan äta de mindre?
  • Holmby
    • February 2004
    • 1118

    #2
    Yngel brukar växa olika fort, men att några växer så mycket fortare att de skulle kunna äta sina syskon låter konstigt.

    Men om något yngel blir svagt och inte kan hävda sig, så finns det ju inga garantier mot att syskonen inte försöker smaka en bit.

    Kommentar

    • Rexon@
      • August 2002
      • 578

      #3
      Nu hittade jag ett kampfiskyngel (konstigt nog i mitt andra akvarium! 110.l) och den är dubbelt så stor som sina syskon (födda 30/5). Vet inte hur den hamnat där.. förmodligen stoppade jag väl ner några när de bara var några dagar gamla.. Oroligt att den överlevt när jag HAR neontetror och har haft 3 kampfiskhonor i samma akvarium... och inte matat med något speciellt förutom algtabletter och flingfoder.

      Kommentar

      • Bubbelina
        • June 2003
        • 322

        #4
        Hej!

        Jag har en kampfisk kull på 6 veckor å alla är olika stora! Det är två som är jättestora tillskillnad från dom andra så dom skiljer jag ganska fort. Sedan när ynglerna växt lite till skiljer jag dom största å o.s.v.

        Visst kan dom äta upp varandra men matar du dom väl och fixar vattnet så ingen blir sjuk är risken inte så stor. Men visst kan den största kampfisken norpa åt sig en liten =S

        Men när dom är runt 2-3 månader bör du nog skilja den för i min andra kull hade jag en hane som dödade alla sina brorsor! när han var runt 4mån.

        Lycka till!
        ps. Oj vilken tur ditt yngel hade! En riktigt stark än!! Den måste du la behålla? hehe..
        "Allways look at the brhigt side of life.."

        Kommentar

        • Rexon@
          • August 2002
          • 578

          #5
          Ja, jag vill gärna behålla många om de går :-) att ha dme i mitt 110 liters.. :-)

          Kommentar

          • Mini_agge
            • May 2004
            • 165

            #6
            Jag har en kull på ca 1 mån och mina är också olika stora, 2 är mycket större än de andra och 2 st är mycket mindre...... Men jag tror inte att det är så stor skillnad så att dem kan äta upp varandra... Kul med den lilla kämpen =)
            ASTA =)






            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=182580

            Kommentar

            • Rexon@
              • August 2002
              • 578

              #7
              Hihi ja tycker så synd om den lilla, ensam i mitt 110 liters med neontetror o ancistrus. Men tänker låta den gå kvar :-)

              Kommentar

              Arbetssätt...